سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۸۹ در ۱:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
اختصاصي سوره سينما

احمد جان‌ میرزایی مستند «سر بر شانه آسمان» را می‌سازد

احمد جان‌ ميرزايي مستند «سر بر شانه آسمان» را مي‌سازد

سوره سینما: احمد جان‌میرزایی، مستندی در مورد «جورج شکور»، شاعر مسیحی اهل لبنان به نام «سر بر شانه آسمان» خواهد ساخت

سوره سینما: احمد جان‌میرزایی، مستندی در مورد «جورج شکور»، شاعر مسیحی اهل لبنان به نام «سر بر شانه آسمان» خواهد ساخت

بنابر گزارش «سوره سینما»، احمد جان میرزایی، مستندساز در گفتگو با پایگاه تحلیلی ـ خبری سوره سینما گفت: پس از ساخت مستندی در مورد «جورج جوردا»، نویسنده لبنانی تا ۱۰ روز دیگر، مجدداً عازم لبنان خواهم شد تا این بار مستندی از شاعر مسیحی، «جورج شکور» تهیه کنم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: «جورج شکور» شاعری مسیحی است که یک کتاب شعر در رابطه با زندگی امام حسین (ع) و واقعه کربلا و کتاب شعر دیگری درباره امام علی (ع) دارد.

جان میرزایی افزود: در زمانی که برای فیلمبرداری مستند قبلی خود با نام «امام علی؛ صدای عدالت انسانی» به لبنان سفر کرده بودم، کتاب دیگری از این شاعر با موضوع پیامبر اسلام در دست چاپ بود که احتمال می دهم این روزها کار نشر آن به پایان رسیده باشد.

جان میرزایی دلیل گرایش خود به ساخت مستند درباره نویسندگان و شاعران لبنانی مسحی را این گونه ذکر کرد: این افراد ویژگی جالب توجهی دارند. از آنجا که افرادی مانند «جورج شکور» در فرهنگ چند گانه لبنان رشد یافته اند، بواسطه ارتباط نزدیک میان مسیحیان و مسلمانان در لبنان، آنها نیز به ائمه اطهار و پیامبر اسلام علاقمند هستند.

جان میرزایی در خاتمه یادآور شد: احتمالاً تا اواخر تیر ماه کار ترجمه و تدوین هر دو مستند خود را به پایان خواهم برد و هر دو این مستندها آماده نمایش می شوند.

گفتنی است احمد جان میرزایی، فیلمبرداری مستند «امام علی؛ صدای عدالت انسانی» که فیلمی در مورد «جورج جوردا» نویسنده مسیحی اهل لبنان است را چندی پیش به پایان برد که هم اکنون در مرحله ترجمه مصاحبه ها از عربی به فارسی قرار دارد و پس از پایان ترجمه، کار تدوین آن آغاز می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>