سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

«جان‌وطن» از امروز روی آنتن شبکه سه می‌رود

Jan-Vatan

فصل دوم برنامه «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر از امروز ۱۲ بهمن از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه، فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر و تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی از امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن مصادف با ایام دهه فجر روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

تولید این برنامه ترکیبی که تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است، به تازگی در استودیوی دیبافیلم به پایان رسیده است. ۲ قسمت ابتدایی «جان‌وطن» ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و این برنامه از روز جمعه ۱۴ بهمن ساعت ۱۷ هر روز پخش خواهد شد.

همزمان با نزدیک شدن به زمان پخش «جان‌وطن»، تیزر معرفی سوژه‌های این برنامه ترکیبی که ساخت آن برعهده مهدی جاویدی بوده است، منتشر شد.

سوژه قسمت اول این برنامه «سیدمحمد رضویان» است که در سن ۱۷ سالگی دستگیر می‌شود و پس از تحمل شکنجه فراوان در کمیته مشترک ضد خرابکاری در دادگاه اول به اتهام اقدام علیه امنیت ملی کشور به پنج ماه و در دادگاه دوم به یکسال زندان محکوم می‌شود. نقطه عطف خاطرات این فرد، مراقبت از آرش فریدون شکنجه‌گرش است که پس از پیروزی انقلاب رقم می‌خورد.

بررسی خاطرات و روایت‌های مرتبط با سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی و پس از آن سوژه فصل دوم این برنامه ترکیبی‌ست که در گفتگو با زندانیان سیاسی، پزشکان و پرستاران، بازاریان، دانشجویان، همافران و ارتشیان بدان پرداخته می‌شود. مخاطب «جان‌وطن» بخشی از روایت سوژه برنامه را در استودیو و در گفتگو با مجری می‌بیند و بخشی دیگری از روایت را، در قالب مستند بازسازی شده دنبال می‌کند.

فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» با اجرای پرهام عمرانی در ایام دهه فجر در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>