سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «جنگل پرتقال» برگزار شد؛

صدرعاملی: «جنگل پرتقال» در اکران موفق خواهد بود

Sadr-Ameli

رسول صدرعاملی؛ تهیه‌کننده فیلم «جنگل پرتقال» گفت: این فیلم را شکست‌خورده نمی‌دانم و باور دارم که در اکران موفق خواهد بود.

به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان پنج‌شنبه ۱۳ بهمن در سالن نشست‌های پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست صدرعاملی گفت: وظیفه داشتم امروز اینجا باشم و آمدم بااینکه به‌شدت ناخوش‌احوال هستم اما آمدم. کارگردان نیز حال خوشی نداشت و نیامد، ما باید به فهم و درک نسل جدید کارگردانان احترام بگذاریم. دو بازیگر داشتیم که هر دو شهرستان هستند، به همین خاطر نتوانستند در جلسه حضور داشته باشند.

صدرعاملی ادامه داد: کار با نسل جدید فیلم‌ساز بسیار جذاب و خوب است. نزدیک شدن به آنان، درکشان برای رسیدن به نگاه متقابل زمان می‌برد اما تردید نکنید سینمای آینده ایران بسیار بسیار درخشان خواهد بود.

وی درباره مسئله تغییر نسل و گفت‌وگو با نسل جدید توضیح داد: واقعیت این است شخصاً از زمانی که خودم را شناختم آن‌قدر در کارگردانی و تلاش خود تنها بودم که امروز همه تلاش‌های تنهایی را درک می‌کنم. بخشی از موفقیت جامعه این است که نسل جدید را دریابیم. من ۲۶ سال پیش با فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» هشدار خودم را دادم و باید این روند را ادامه داد گرچه نمی‌توان امروز این سبک فیلم‌ها را تولید کرد.

این تهیه‌کننده درباره اینکه کارگردان تا چه اندازه به کاراکتر نزدیک شده بود گفت: به گفته خودش خیلی به این کاراکتر نزدیک است و چون در همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شده مجموعه‌ای از خاطرات خود را تصویر کرده است.

وی در ادامه درباره اینکه فیلم ژست روشنفکرانه دارد یا خیر گفت: این ژست روشنفکرانه نیست بلکه دوران است و کسی که دوره‌های ادبی و هنر را گذرانده است متوجه می‌شود این روشنفکری نیست. ریاکارانه هم نیست فیلم تلاش می‌کند تا این گذر را به نمایش بگذارد و فکر می‌کنم تا اینجا هم موفق بوده است.

صدرعاملی درباره پیش‌بینی خود از استقبال مخاطبان نیز گفت: به نظرم فیلم مخاطبان خود را خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه بحث توجه به جوانان سینما اظهار داشت: فقط من نیستم که به جوانان اهمیت می‌دهم و بسیاری از اهالی سینما این کار را کردند. به‌هرحال باید به جوانان بها داد.

تهیه‌کننده فیلم «جنگل پرتقال» درباره ساخت فیلم در لوکیشن شمال نیز بیان کرد: همه کسانی که در خطه تنکابن زندگی می‌کنند با دیدن آن حالشان خوب می‌شود و همه کسانی که از این سرزمین هم دور هستند باز خوشحال می‌شوند و وظیفه سینماست که به این امر بپردازیم. اصلی‌ترین وظیفه پرداختن در ادبیات، شعر و سینما پرداختن به ایران است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم نسخه نهایی نیست، بیان کرد: نسخه نهایی هنوز آماده نشده چون موسیقی آن هنوز نهایی نشده است و قرار است به‌زودی آماده شود. موسیقی فیلم بهتر از آن چیزی است که در نسخه نمایش شده در جشنواره دیدید.

Neshast Jangale Porteghal (11)

آرمان خوانساریان کارگردان فیلم «جنگل پرتقال» که از میانه نشست به جمع اهالی رسانه پیوست از کسالتی که داشت خبر داد و دلیل دیر رسیدن به نشست را این موضوع دانست.

این کارگردان جوان با بیان اینکه از بیمارستان و به احترام عزیزانی که تشریف آوردند، خودش را به نشست رسانده درباره جزییات فیلمش توضیح داد: به نظرم بخش زیادی از هر فیلمی از تجربه‌های شخصی خود کارگردان می‌آید. تمام لحظه‌های فیلم خاطرات مختلف شخصی خودم بود که همه آن‌ها را در فیلم جمع کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل به عنوان فیلم اول به سراغ داستانی رفته که به دنبال دگردیسی و تحول است؟ عنوان کرد: این فیلم در ادامه فیلم‌های کوتاه ام بود و دنبال این بودم که قصه متفاوت‌تر و در شهر جدیدتری باشد و دوست داشتم در فیلم زیاد دادوفریاد وجود نداشته باشد.

او درباره پرداختن به خرده روشنفکری در فیلم بیان کرد: من آدم‌ها را گلاسه بندی نمی‌کنم، شخصیت فیلم هم به واسطه رشته تحصیلی که دارد این طور فکر می‌کند و قصدم نبود که درنهایت این شخصیت به روشنفکری ختم شود.

درباره ساختار فیلم‌نامه و شباهت آن به فیلم «سعادت‌آباد» توضیح داد: من به عنوان فیلم‌ساز از فیلم‌های دیگر تأثیر گرفتم اما فیلم من مشابه این فیلم نبود.

این کارگردان در انتها از همه عوامل فیلم قدردانی کرد که پشت فیلم ایستادند تا فیلم ساخته شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>