سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب
لیالستانی:

جشنواره کودک جای فیلم بزرگسال نیست

image

کارگردان فیلم «میزاک» از نمایش فیلم‌های مخاطب بزرگسال در جشنواره کودک انتقاد کرد.

کارگردان فیلم «میزاک» از نمایش فیلم‌های مخاطب بزرگسال در جشنواره کودک انتقاد کرد.

حسینعلی لیالستانی به سوره سینما گفت: «ساکن خانه چوبی» را سال گذشته به جشنواره فیلم فجر ارائه دادیم. گفتند این فیلم کودکانه است و به همین دلیل نمی تواند در بخش مسابقه حضور داشته باشد. فیلم قرار بود در بخش های جنبی جشنواره به نمایش در بیاید. همان موقع به ما گفتند فیلم را به جشنواره کودک بفرستید. حالا زمان جشنواره کودک رسیده و فیلم در بخش مسابقه حضور دارد، من در نیستم و علاقه‌ای به حضور در جشنواره ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه «ساکن خانه چوبی» در بخش مسابقه حضور دارد، خودش به عنوان کارگردان آنجا حضور پیدا نکرده است، توضیح داد: فکر می‌کنم جشنواره ادبیات خاص خود را دارد.  قواعدی دارد که چندان مورد پسند من نیست. مثلا فیلم من را به جشنواره فجر راه ندادند، چون کودکانه بود و حالا در جشنواره کودک کشورمان فیلم بزرگسال مشاهده می‌کنیم. من این طور شیوه برگزاری را نمی‌پسندم. البته در جریان هستم که بضاعت سینمای کودک چندان زیاد نیست و اگر فیلم‌های غیر کودک را در فهرست قرار ندهند، جشنواره ممکن است برگزار نشود. امیدوارم روزی مشکلات برطرف شود.

«ساکن خانه چوبی» داستان زندگی دختر بچه‌ای شش ساله است که علاقه زیادی به دایی‌اش دارد ولی دایی او به جبهه می رود. در این فیلم پروانه معصومی، امیرحسین آرمان، بهزاد خداویسی، فردوس کاویانی، داریوش اسدزاده و… بازی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>