سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

«سال‌های سرخ» از شبکه مستند پخش می‌شود

Salhaye-Sorkh

مجموعه مستند «سال‌های سرخ» به کارگردانی میلاد محمدی از شنبه ۶ اسفند روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند «سال‌های سرخ» به تهیه‌کنندگی آزیتا رصافی و کارگردانی میلاد محمدی تولید جدید شبکه مستند با نگاهی به سال‌های پرآشوب ابتدای دهه شصت تولید شده و از شنبه ۶ اسفند ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

میلاد محمدی درباره این مجموعه مستند گفت: «سال‌های سرخ» در ۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به بررسی ۵ واقعه‌ تروریستی در ابعاد وسیع در ابتدای دهه‌ ۶۰ می‌پردازد.

وی افزود: این پنج بمب‌گذاری در معابر عمومی و با تلفات بالای مردم عادی و غیرنظامی انجام شده و به ترتیب توالی زمانی و قسمت‌های مستند بمب‌گذاری میدان عشرت‌آباد تهران در اسفندماه سال ۶۰، بمب‌گذاری خیابان خیام در شهریور سال ۶۱، بمب‌گذاری میدان توپخانه در مهرماه سال ۶۱، بمب‌گذاری میدان راه‌آهن در شهریور سال ۶۳ و بمب‌گذاری خیابان ناصرخسرو در اردیبهشت سال ۶۴ را شامل می‌شود.

میلاد محمدی گفت: در این مجموعه علاوه بر واکاوی شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان و زمینه‌ها و انگیزه‌های این اقدامات، به طور جزئی و دقیق به اصل واقعه و چگونگی آن پرداخته می‌شود. مصاحبه با شاهدان عینی و همچنین مسئولین وقت به همراه گفتگوهایی با خبرنگارانی که حوادث را ثبت و ضبط کرده‌اند محور روایت «سال‌های سرخ» است.

به گفته محمدی در این مستند مخاطب با راوی که پژوهشگری جستجوگر است همراه می‌شود و به کشف جزئیات ماجرا می‌پردازد.

از عوامل این مجموعه مستند می‌توان به تهیه‌کننده: آزیتا رصافی، کارگردان: میلاد محمدی، پژوهشگر و نویسنده: فرزانه ابراهیم‌زاده، تدوین: میلاد محمدی، تصویربردار: امیر صابری، مدیر تولید: مجتبی قربانی اشاره کرد.

«سال‌های سرخ» تولید جدید شبکه مستند است و هر شب ساعت ۲۰ از این شبکه پخش می‌شود، تکرارش هم ساعت ۲۴ و  روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>