سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

«سوپر ماریو»؛ فیلمی که دیزنی دوست داشت بسازد

The-Super-Mario-Bros

«فیلم برادران سوپر ماریو» بهترین هفته اول فروش را برای یک انیمیشن در تاریخ داشته است.

سوره سینما – دیزنی به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی سرگرمی و محل اول رجوع مردم برای محتوای کودک، چند سالی است که هیچ انیمیشن موفقی برای عرضه به مخاطبان نداشته است. البته علت کم‌کاری نیست، بلکه نگرش دیزنی و مدیریت این مجموعه در اصرار در گسترش همجنس‌گرایی، ترنس‌جندریسم و مواضع لیبرالیسم، سبب فاصله میان خانواده‌ها و محصولات آن‌ها شده است. این اتفاق به پا گرفتن محصولات آدمیزادی کمپانی‌های دیگر ختم شد.

«فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) توانست بهترین هفته اول فروش را برای یک انیمیشن، به خود اختصاص دهد. این اثر ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته و به مجموع ۳۷۷ میلیون دلار فروش جهانی رسیده است. «سوپر ماریو» محصول مشترک کمپانی ایلومینیشن، یونیورسال و نینتندو بوده و استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها را به همراه داشته است؛ یکی از اصلی‌ترین تبلیغات برای یک فیلم، تعریف دهان‌به‌دهان مردم است. فروش این اثر در حالی اتفاق افتاده است که بودجه ساخت فیلم، در حدود صد میلیون دلار بوده است و می‌توان گفت که فروش هفته دوم به بعد، سود خالص برای سرمایه‌گذاران اثر خواهد بود. بیش از ۳۸ درصد فروش فیلم، به سالن‌های آیمکس، سه‌بعدی و صندلی‌های متحرک اختصاص دارد. «سوپر ماریو» ۷۴ درصد فروش کل فیلم‌ها در آمریکای شمالی را داشته است.

پال درگارابدیان آنالیزور موسسه کامسکور (کارشناسان گیشه) در رابطه با استقبال مردم از این فیلم گفت: «فیلم‌، وعده سرگرمی جمعی را داده بود و توانست به قول خود وفا کند و یک اقتباس عالی از یک ویدیو گیم کند، لذا سالن‌های سینما در سرتاسر جهان توسط خانواده‌ها و کودکان پر شد. این اتفاق بسیار خوبی برای سینما‌ها است.»

حتی نشریه دموکرات ورایتی که یکی از بزرگ‌ترین حامیان نگرش جدید دیزنی به محتوای کودک است، نوشت: «سینماهای جهان، تشنه یک اثر خانوادگی هستند و سالن‌داران این اتفاق را جشن گرفتند.»

شرکت Cinemark به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سالن‌داران در آمریکا در واکنش به استقبال مردم از این اثر گفت: «این فیلم در میان خانواده‌ها بسیار خوب عمل کرده است و نشانگر اشتیاق مخاطبان به دیدن یک فیلم عالی روی پرده‌های عریض سینما هستند. به دفعات ثابت شده است که مردم شیفته لذت هستند که فقط سینما‌ها می‌تواند آن را به ارمغان بیاورد.»

The-Super-Mario-Bros-Poster

کارشناسان گیشه پیش‌بینی می‌کردند که این اثر در حدود ۱۲۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد، اما با فروش روز اول، همه پیش‌بینی‌ها تغییر کرد. جیم اور مدیر پخش داخلی محصولات یونیورسال گفت: «فروش، هر روز بیشتر می‌شد. شراکت میان شیگرو میاموتو خالق کاراکترهای نینتندو و کمپانی ایلومینیشن و کریس ملداندری، به یک فیلم‌سازی و داستان‌گویی عالی ختم شد. مخاطبان در هر سن و سالی به سالن‌های سینما هجوم آورده‌اند و این ضیافت سینمایی را جشن گرفتند.»

ریچ گلفاند مدیرعامل سالن‌های آیمکس درباره «سوپر ماریو» گفت: «ایلومینیشن و یونیورسال با مهارت مثال‌زدنی توانستند این فرنچایز را آغاز کنند. «سوپر ماریو» فعلاً پرفروش‌ترین انیمیشن ۲۰۲۳ بوده است. لذا ما منتظر تابستان خوبی برای بلاک‌باستر‌ها هستیم.»

»سوپر ماریو» در بازار جهانی نیز چند رکورد را جابجا کرده است؛ آن‌ها پرفروش‌ترین اقتباس از یک ویدیو گیم در ۴۴ کشور، پرفروش‌ترین محصول ایلومینیشن در ۳۰ کشور و پرفروش‌ترین محصول یونیورسال در ۱۲ کشور بوده است. این اثر در رتبه سوم بهترین آخر هفته در میان کل فیلم‌ها، در‌ مکزیک را تجربه کرده است.

این انیمیشن داستان ماریو با صداگذاری کریس پرت، لوییجی با صداگذاری چارلی دی، پرنسس پیچ با صداگذاری آنیا تیلور جوی و باوزر با صداگذاری جک بلک را دنبال می‌کند. ماریو یک لوله‌کش سیبیلو است که می‌خواهد با کمک دوستانش، جلوی نقشه کوپا کینگ (بدمن قصه) مبتنی بر سلطه جهانی را بگیرد.

این هفته فیلم دیگری با نام «ایر» (Air) نیز اکران شد. این اثر داستان کمپانی نایکی و امضا کردن مایکل جردن به‌عنوان چهره جدید این برند را دنبال می‌کند. «ایر» توسط تیم رفاقتی بن افلک و مت دیمون ساخته و اجرا شده است. این فیلم ۲۰ میلیون دلار در هفته اول فروخته است. شایان ذکر است که «ایر» با بودجه نود میلیون دلاری ساخته شده است. آمازون کمپانی سازنده این اثر را خریداری کرده بود ولی آن‌ها به دلیل ثروت بسیاری که دارند، اهمیتی به این نفروختن‌ها در گیشه نمی‌دهند. آمازون فقط ۵۰ میلیون دلار برای هزینه تبلیغات فیلم در آمریکا داده است!

کمپانی اپل نیز فیلم‌های مارتین اسکورسیزی «قاتلان ماه کامل» (Killers of the Flower Moon) و ریدلی اسکات «ناپلئون» (Napoleon) را در صف اکران دارد که برای آن‌ها هم شاید اهمیتی نداشته باشد که در گیشه موفق عمل نکنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>