سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۳۹۲ در ۹:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب
نوشت افزاری با طرح عروسک های محبوب بچه ها/

تصویر کلاه قرمزی و سنجد، روی دفترچه بچه‌ها نشست

senjed

نوشت افزار طرح سنجد و کلاه قرمزی برای اولین بار در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک رونمایی شد.

نوشت افزار طرح سنجد و کلاه قرمزی برای اولین بار در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک رونمایی شد.

سوره سینما: ظهر روز چهارم جشنواره یعنی هجدهم مهرماه در سالنی در طبقه هفتم هتل کوثر، به دست عوامل برنامه سنجد از نوشت افزار این کاراکتر عروسکی رونمایی شد و همین اتفاق برای نوشت افزار کلاه قرمزی هم در غروب همین روز، صورت گرفت. در این مراسم عده‌ای از چهره های محبوب کودکان و نوجوانان همچون اکرم محمدی خواه، بهاره جهاندوست و عوامل برنامه یعنی محمد بحرانی صداپیشه دو شخصیت محبوب “ببعی” و “همساده”، بهادر مالکی صداپیشه “فامیل دور” و دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی ، نگار استخر و همچنین تهیه کننده این برنامه ها حمید مدرسی و ژاله موقر و … حضور داشتند. نوشت افزار سنجد شامل دفترهای نقاشی و خط داری بود که برای حاضران این مراسم و از جمله بچه های آسیب دیده شین آباد در معرض نمایش گذاشته شد.

نگار استخر کارگردان سنجد درباره این مراسم گفت: سنجد به جز دو سال سال گذشته، همیشه در جشنواره فیلم کودک حضور داشته است. مدتی من و تهیه کنندگان به این نتیجه رسیدیم که بهتر است فعلا تولیدی نداشته باشیم و حالا دوباره آغاز به کار کرده ایم. حالا من و خانم ها کرامتی و موقر به این اتفاق نظر رسیده ایم سنجد به همراه عمه و پدربزرگش بازگردد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا سعی نمی کند سنجد را مثل کلاه قرمزی به سینما بیاورد، توضیح داد: یک صحبت هایی شده و اگر تهیه کننده مناسبی پیدا شود، حتما این کار را انجام می دهیم. من هیچ وقت دغدغه سینما نداشته ام و همیشه دوست داشتم توی تلویزیون برای بچه ها کار کنم.

استخر با اشاره به اولین سال های دهه ۷۰ و زمان تولد کاراکتر سنجد افزود: وقتی سال اول دانشگاه بودم امیر فیضی از من خواست برای شخصیت سنجد یک طرح بزنم و تست صدای آن را هم ارائه کنم. خلاصه سنجد به دنیا آمد و تا امروز با ماست. من در این چند روز اقامت در اصفهان تنها برای تهیه خبر و گزارش به میان بچه ها رفتم و هیچ فیلمی را تماشا نکردم، اما از استقبال بچه ها بسیار سر ذوق آمدم.
اکرم محمدی خواه از مجریان کودک حاضردر این مراسم در گفت و گو با خبرنگار سوره سینما گفت: چندی پیش عروسک های دارا و سارا رایج شده بود و از تصویر آنها برای جلد دفترچه استفاده می کردند، اما باید قبول کنیم که به هر حال زیبایی در جهان معنای نسبتا مشترکی دارد. یعنی بهتر است بپذیریم هنوز در نظر کودک و نوجوان ما، باربی زیبا تر از عروسک های خودمان بود. رنگ تصاویر و دقت روی جزئیات طرح اهمیت زیادی دارد که بر روان کودکان تاثیر می گذارد. امروز که عروسک های کلاه قرمزی و سنجد روی جلد دفترچه ها راه پیدا کرده اند، امیدواریم این راهیابی محدود به زمان محدودی نباشد.

محمدی خواه که فارغ التحصیل رشته کارگردانی نمایش نیز هست، در ارزیابی تاثیر برگزاری جشنواره توضیح داد: نمی توان منکر این موضوع شد که به هر حال برگزاری جشنواره فیلم کودک دارای یک خروجی است. یعنی تاثیراتی دارد ، اما مسوولان باید با تماشای دقیق آثار و کسب نقاط قوت و ضعف جشنواره سعی داشته باشند هر سال بهتر از سال قبل عمل کنند. در این چند روزی که اصفهان هستم، فیلم های تنهای تنهای تنها، عملیات مهدکودک و گنجشکک اشی مشی را دیده ام. البته در سالن هایی که ما می رفتیم همیشه ازدحام بچه ها وجود داشت و نمی توانستیم با تمرکز کار را دنبال کنیم.

وی افزود: به نظرم فیلم احسان عبدی پور با وجود اینکه درباره ارتباط دو کودک بود، ولی سوژه ای را دستمایه قرار داده بود که بیشتر برای بزرگ تر ها می توانست جالب باشد. فیلم آقای نیکخواه آزاد از نوعی رکود و صامت بودن رنج می برد و البته وقتی با خود ایشان صحبت کردم ، گفتند زمان کمی برای آماده سازی این فیلم در اختیار داشته اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>