سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

فریماه فرجامی درگذشت + پیام‌های تسلیت

Farimah-Farjami

فریماه فرجامی بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

به گزارش سوره سینما، فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران جمعه ۹ تیرماه در سن ۷۱ سالگی پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما درگذشت.

فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

«خط قرمز» و «سرب» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها»ی داریوش مهرجویی، «مادر» علی حاتمی، «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی و «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد از جمله فیلم‌های این بازیگر هستند.

سوره سینما درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت خانه سینما

در پیام خانه سینمای ایران آمده است:

«فریماه فرجامی، بانوی زیبا و هنرمند سینما درگذشت؛ او که در سال‌های اوج فعالیت خود، در شماری از بهترین آثار سینمای ایران درخشید و نام خود را در کنار این آثار ماندگار کرد، صحنه را ترک گفت.

بی‌تردید نامِ بازیگر درخشانِ فیلم‌هایی همچون پرده آخر، مادر، اجاره نشین‌ها، تیغ و ابریشم، سرب، نرگس و چندین فیلم سینمایی دیگر، هرگز از خاطر سینمادوستان فراموش نخواهد شد.

با وجود تمام نقاط درخشان کارنامه فریماه فرجامی، او هرگز به اندازه لیاقت و هنرش در سینما، سهم نبرد و شوربختانه بخش زیادی از دوران مفید و طلایی زندگی حرفه‌ای‌اش را به دوری از سینما گذراند.

نام بلند فریماه فرجامی که بی‌شک از بهترین و درخشان‌ترین بازیگران عصر ماست همواره بر تارک هنر این سرزمین خواهد درخشید.

روحش آرام و نامش ماندگار»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به شرح زیر است:

«بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریماه فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست .

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما، در کمال تاسف و تاثر در گذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز  تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.»