سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۴۰۲ در ۹:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

فردوس کاویانی درگذشت + پیام‌های تسلیت

Ferdos-Kaviani

فردوس کاویانی بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش سوره سینما، فردوس کاویانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران یکشنبه ۹ مهرماه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

این هنرمند با سابقه که از مدت‌ها قبل درگیر بیماری بود یکشنبه ۹ مهرماه در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت.

کاویانی دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۵۰ فارغ‌التحصیل شد. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد.

وی بازیگر فیلم‌هایی چون «شهر قصه»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس»، «سگ‌کشی» و نیز سریال‌های محبوب دهه ۱۳۷۰ مانند «همسران» و «آژانس دوستی» بود.

سوره سینما درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت معاون سیما

متن پیام تسلیت محسن برمهانی معاون سیما به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

مرحوم فردوس کاویانی بازیگری خوش نام، تحصیل کرده و خاطره ساز بود. این هنرمند محبوب البته بیشتر به خاطر ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی نزد مردم شناخته شد. با نقش آفرینی در سریال هایی نظیر «محله برو بیا»، «محله بهداشت» و «تفگ سر پر» که از تولیدات فاخر سیما ست. مجموعه‌های تلویزیونی «همسران» و «آژانس دوستی» نیز با حضور تأثیرگذار آن مرحوم به محبوبیت بالایی رسیدند.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم این هنرمند و جامعه رسانه‌ای و هنری کشور ابراز داشته و برای آن عزیز سفر کرده علوّ درجات را از درگاه حق مسئلت دارم.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به شرح زیر است:

«اوست همیشه زنده

با نهایت تاسف و اندوه، انجمن صنفی بازیگران سینما درگذشت هنرمند نازنین و پیشکسوت، بازیگر ارزشمند تئاتر، سینما و تلویزیون فردوس کاویانی را که نمونه‌ بارز شرافت و نجابت در هنر بودند و سال‌ها در سینمای ایران هنرنمایی و خاطره‌آفرینی کرده و رنج دوران طولانی بیماری را تحمل کردند، به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز و تمامی مردم ایران تسلیت عرض کرده و برای ایشان رحمت و آرامش الهی طلب می‌کند.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>