سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب

انتشار پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره کودکان و نوجوانان

Khazaee

پیام محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آستانه آغاز این رویداد، منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، متن این پیام به شرح زیر است:

«مهر سینمای ایران بار دیگر با بهار سینمای کودک و نوجوان تلاقی کرد.‌ سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سرآغاز جشنواره‌های سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ است، پروانه‌های  این جشنواره معنابخش فصل جدید رویدادهای سینمایی کشورند.

سینمای کودک و نوجوان و جشنواره آن، مولود سینمای  انقلاب اسلامی است، سینمای نجیبی که محصولات آموزنده و سینماگران پرآوازه‌ای را در بوستان و گلستان نقره‌ای سینما معرفی کرد.

سینمای کودک و نوجوان، «سینمای دغدغه‌» است. سینمایی ریشه دار و صاحب اصالت که دغدغه انسان‌سازی دارد. دغدغه پرورش، تربیت و آموزش در ذات سینمای کودک و نوجوان نهفته و همزاد آن است. رویکرد راهبردی سازمان امور سینمایی در دو سال اخیر  بر مدار اخلاق، آگاهی و امید قرار دارد و سینمای کودک و نوجوان بیشترین قرابت را با این رویکرد دارد. سینمایی که  صیانت از مرزهای تربیتی و پرورشی فرزندان ایران را در برابر فرهنگ مهاجم برعهده دارد و نسل امروز را با میراث  نسل گذشته مانوس و افتخارات او را به نسل فردا پیوند می‌دهد.

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علاوه بر عرصه تجلیل از صاحبان تجربه، صحنه بروز خلاقیت و اعتماد به نفس فیلم‌سازان جوان نیز هست. این جشنواره ظرفیت سینمایی  هنرمندان ما در عرصه فیلم‌های بلند، کوتاه و  پویانمایی را در ابعاد جهانی و بین‌المللی به فیلمسازان دنیا معرفی می‌کند و قصه‌ها و داستان‌های کودک و نوجوان ایرانی را در ابعاد جهانی بر پرده می‌نشاند.

در دو سال اخیر، همزمان با حضور موفق آثار سینمای کودک و نوجوان، قدم‌هایی برای رشد این سینما برداشته شده تا بار دیگر صحنه به نفع فیلمسازان  و مخاطبان انبوه و خاموش  سینمای کودک و نوجوان آراسته شود.

جشنواره سی و پنجم می‌تواند نمایانگر  گام‌ جدید و جدی مدیریت سینمای کشور برای کمک به احیای سینمای کودک و نوجوان باشد.

سینمای کودک، در بخش تولید، اکران، جشنواره‌ها و المپیادها فعال بوده و نیازمند بازطراحی ساز و کارهای حمایتی از آن است. از همدلی همه اهالی سینما برای حضور گرم و پرانگیزه در جشنواره امسال قدردانی می‌کنم، مساعی  همکارانم در سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و مسولان شهرداری اصفهان ، شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره برای برنامه‌ریزی و  برگزاری جشنواره جای سپاسگزاری دارد.

شور و شوق  کودکان و نوجوانان و همراهی مردم خونگرم اصفهان برای میزبانی جشنواره سی و پنجم در یاد و خاطر سینماگران و میهمانان خارجی این رویداد بین‌المللی خواهد ماند.

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>