سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مهر ۱۴۰۲ در ۵:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
کمک ۲ میلیون دلاری دیزنی به اسرائیل؛

ساخت کاخ سیندرلا روی خون کودکان فلسطینی

Didney-Israel

شرکت‌های دیزنی و کام‌کست هر کدام ۲ میلیون دلار برای کمک به تلاش‌های بشردوستانه در منطقه اهدا کرد‌ه‌اند. پولی که البته به جیب اسرائیلی‌ها خواهد رفت.

سوره سینما – کمپانی والت دیزنی ۲ میلیون دلار به سازمان‌های تدارک‌دهنده کمک‌های بشردوستانه به مردم -به اصطلاح- جنگ‌زده در اسرائیل اهدا کرد.

باب ایگر رئیس شرکت والت دیزنی گفت: «طی جنگی که از هفته گذشته آغاز شد و جان عده‌ای از یهودیان را گرفت، باید با همه توانمان از غیرنظامیان اسرائیلی که در حال تجربه درد، خشونت جنگی و تردید هستند – علی‌الخصوص کودکان، حمایت کنیم. ما از این جنگ و انگیزه وقوع آن بسیار ناراحتیم، و به تلاشمان برای یافتن راه‌هایی بیشتر برای حمایت از این مردم ادامه خواهیم داد، تا بر قربانیان، خانواده‌هایشان و همه غیرنظامیانی که تحت تاثیر جنگ قرار گرفته‌اند ارج نهیم.»

دیزنی ۱ میلیون دلار به «ستاره داوود سرخ» (بخشی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر) اهدا کرده که خدماتی اعم از کمک‌های پزشکی و بانک خون اضطراری ارائه می‌دهند، و همچنین ۱ میلیون دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی در منطقه کمک کرده که مشخصاً برای حمایت از کودکان هستند.

طی اعلام این خبر در روز پنج‌شنبه، دیزنی همچنین عنوان داشت که ۲۵ هزار دلار نیز از طرف کارمندانش تحت چارچوب خیریه جمع‌آوری کرده و به سازمان‌های فوق اهدا خواهد کرد.

سازمان‌های آمریکایی دیگری پا پیش گذاشته‌اند تا در این اقدام شریک شوند. شرکت اسکای‌دنس دیوید اِلیسون نیز متعهد شده تا ۱ میلیون دلار به سازمان «دوستان آمریکایی ستاره داوود سرخ» اهدا کند.

بیانیه اسکای‌دنس در ۸ اکتبر: «اسکای‌دنس در کنار اسرائیل است؛ ما از شرایط به وجود آمده و تحت تاثیر قرار گرفتن غیرنظامیان شدیداً ناراحتیم، و با اعلام حمایت خود از قربانیان این اتفاق غم‌بار، برای آزادی گروگان‌ها دعا می‌کنیم.»

همچنین بزرگترین شرکت چندملیتی مخابراتی آمریکا، کام‌کست، ۲ میلیون دلار به سازمان‌های بشردوستانه فعال در سرزمین‌های اشغالی و غرب آسیا اختصاص داد. کام‌کست ۱.۵ میلیون دلار به سازمان حمایت از کودکان، دکترهای بدون مرز، حمایت‌های مستقیم و سازمان دوستان آمریکایی ستاره داوود سرخ تخصیص داده است. علاوه بر این، کام‌کست ۵۰۰ هزار دلار نیز از طرف کارمندانش به تمام سازمان‌های فوق اهدا خواهد کرد.

در اوایل هفته گذشته، مدیر عامل کام‌کست برایان رابرتز و رئیس آن مایک کاواناگ در یاداداشتی خطاب به کارمندان خود گفتند: «ما از این جنگ در حال وقوع شدیداً وحشت‌زده و غمگینیم. دل ما در کنار خانواده‌هایی است که در طی این جنگ عزیزان خود را از دست داده‌اند.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم با محکوم کردن حملات حماس، حمایت بی‌قید و شرط خود از اسرائیل را اعلام کرد که هم‌اکنون در حال حمله به غزه است.

بعد از سکوت اولیه از سوی هالیوود، بخشی از صنعت سرگرمی آمریکا هم‌اکنون برای حمایت از اسرائیل به پا خواسته است. اکثر استودیوها بیانیه رسمی ارائه نکرده‌اند، اما مدیران عامل آن‌ها در حمایت از کارمندان یهودی‌شان، ایمیل‌هایی را به ایشان ارسال کرده‌اند. شرکت پارامونت اولین شرکت بزرگی بود که در حمایت از اسرائیل بیانیه‌ای عمومی منتشر کرد، و هم‌‌اکنون دیزنی نیز به آن پیوسته است. دیگر استودیوها و شرکت‌های پخش آنلاین به درخواست ورایتی برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی ارائه نکرده‌اند.

در روز پنج‌شنبه بیش از ۷۰۰ شخصیت صنعت سرگرمی آمریکا نامه سرگشاده‌ای را امضا کرده و در آن درخواست داشتند تا گروگان‌های یهودی به سلامت به کشورشان بازگردند. چندین سلبریتی اسرائیلی و آمریکایی از جمله گل گدوت، دوئین جانسون، ناتالی پورتمن، جسیکا آلبا، فلوید می‌ودر، ست مایرز، مدونا، باربارا استرایسند و ایمی شومر در فضای مجازی از اسرائیل حمایت کردند.