سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۴۰۲ در ۴:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز به کار جشنواره چهلم فیلم کوتاه با یادی از غزه

Film-Kootah40

جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران با یادی از مردم مظلوم غزه و نکوداشت داریوش مهرجویی آغاز به کار کرد.

به گزارش سوره سینما، چهلمین دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پنجشنبه ۲۷ مهرماه در پردیس سینمایی ملت افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه این رویداد با حضور بزرگان سینما و پیشکسوتان فیلم کوتاه برگزار شد و در ابتدای این مراسم با مردم مظلوم و ستمدیده غزه که در روزهای جنگ به سر می‌برند، همدردی شد.

همچنین در این مراسم از داریوش مهرجویی، وحیده محمدی‌فر، آتیلا پسیانی، فردوس کاویانی، آرش میراحمدی و مرتضی پورصمدی که طی ماه‌های اخیر درگذشتند، یاد شد.

در این افتتاحیه نکوداشتی برای مهدی امامی؛ مستندسازی که امسال در بازگشت از سفر اربعین در یک سانحه جان خود را از دست داد برگزار شد و سپس از پوستر طراحی شده توسط امیرشهاب رضویان که روایتی چهل ساله از جشنواره فیلم کوتاه بود، رونمایی شد.

بخش پایانی افتتاحیه به اعلام برگزید‌گان بخش عکس و اهدای جوایز آنان اختصاص یافت. در این بخش عنوان عکس برتر به همراه تندیس و جایزه نقدی به صورت مشترک به هادی دهقان‌پور برای عکس «غروب اسکله» و اسحاق آقایی برای عکس «حمام» رسید.

گفتنی است؛ اجرای مراسم افتتاحیه برعهده محمدرضا مقدسیان؛ منتقد سینما بود.

در این مراسم آذرپندار؛ دبیر جشنواره میزبان کمال تبریزی، بیژن میرباقری، حبیب ایل‌بیگی، حسین نمازی، امیرشهاب رضویان، هاتف علیمردانی، هادی مقدم‌دوست و جمع دیگری از پیشکسوتان سینما و اهالی فیلم کوتاه بود.