سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۴۰۲ در ۳:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب
توجه به تنوع ژانرها جواب داد؛

یک رکورد برای سینمای ایران ثبت شد

BACHE-ZERANG

رکورد حضور روزانه مخاطب در سینمای ایران با حضور بیش از ۲۸۰ هزار نفر در روز سه‌شنبه ۱۶ آبان، شکسته شد.

به گزارش سوره سینما، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران درباره شکستن رکورد حضور مخاطب در سینماهای کشور در یک روز بیان کرد: با حفظ تنوع مضمونی در فیلم‌های روی پرده و چینش صحیح اکران بیش از ۲۸۰ هزار نفر در یک روز (سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲) از فیلم‌های روی پرده دیدن کردند.

وی تاکید کرد: این میزان استقبال از فیلم‌ها در یک روز بی‌سابقه بوده که نویدبخش روزهای پر رونق تر برای سینمای کشور است.

این مدیر سینمایی درباره دلیل این اتفاق مثبت در اکران توضیح داد: با تعامل درست بین سازمان سینمایی، شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران و نظارت اصولی بر اکران سینماها توانسته‌ایم در انتخاب فیلم‌ها و ژانر آنها به تنوع دست یابیم که این امر باعث می‌شود سلیقه‌های مختلف بتوانند آثار مدنظر خود را در سینما تماشا کنند.

به گفته وی، لازمه احترام به مخاطب و همچنین دست‌اندرکاران سینما این است که فیلم‌ها در ژانرهای مختلف فرصت مناسبی برای اکران داشته باشند.

صابری اضافه کرد: اگر این روند ادامه دار باشد تا پایان سال هدف گذاری هزار میلیارد فروش برای سینمای ایران محقق خواهد شد.

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران با اشاره به اینکه فیلم‌های کودک و نوجوان هم روزهای پررونقی در اکران را تجربه می‌کنند، عنوان کرد: در کنار مدیریت اصولی، تنوع ژانر فیلم‌های روی پرده و پر بودن سبد اکران برای هر سلیقه از ژانر کودک و نوجوان تا کمدی، درام اجتماعی، دفاع مقدس و… در دستیابی به این موفقیت بزرگ تاثیر بسزایی داشته است.

این مدیر سینمایی تاکید کرد که در صورت توجه درست به ژانرهای مختلف، مخاطب نیز از آنها استقبال خواهد کرد و این امر به رونق تولید متنوع منجر خواهد شد.

صابری در پایان به مصوبه اخیر مجلس برای بازگشت تعرفه آب و برق سینماها به حالت فرهنگی اشاره و از پیگیری وزیر فرهنگ و رییس سازمان سینمایی برای تحقق آن قدردانی کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>