سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۳۹۲ در ۸:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب
ساخت دکورها رو به پایان است/

سفر قریب الوقوع عوامل «مزارشریف» به افغانستان/ فیلم تازه برزیده در راه تولید

Hasan-Barzideh

فیلم سینمایی «مزار شریف» محصول حوزه هنری به زودی در مراحل تولید قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «مزار شریف» محصول حوزه هنری به زودی در مراحل تولید قرار می‌گیرد.

سوره سینما- فیلم «مزار شریف» به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری و کارگردانی عبدالحسن برزیده این روزها در مرحله پیش‌تولید است و ساخت دکورهای آن رو به پایان است. هماهنگی های لازم با افغانستان در حال انجام شدن است و هفته آینده اولین گروه برای بررسی امور به این کشور سفر می‌کنند. اگر شرایط اولیه مهیا بود، گروه دوم نیز در اواسط آبان به آنان می‌پیوندند و در این فاصله دکورهای تهران آماده خواهد شد. اینکه چند درصد از فیلمبرداری این پروژه مربوط به افغانستان باشد و چند درصد در ایران انجام شود، به تحقیقات و مذاکرات گروه اولی بستگی دارد که به افغانستان سفر می‌کنند.

«مزار شریف» داستان چند خبرنگار و دیپلمات ایرانی را روایت می‌کند که زمانی توسط طالبان گروگان گرفته شدند و تنها یک نفر از آنان توانست نجات پیدا کند. این فیلمنامه بر پایه حوادث واقعی رخ داده در چندین سال قبل، نوشته شده است. عوامل این فیلم تلاش می‌کنند فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانند ، اما هنوز در این مورد قولی نداده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>