سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۴۰۲ در ۱:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب
کارگردان مستند «بچه دزد» عنوان کرد؛

علی پورمومن: نگه‌داشتن مخاطب برای تماشای مستند سخت است!

Bache-Dozd

علی پورمومن؛ کارگردان مستند «بچه دزد» گفت: به دلیل وجود پلتفرم‌های جدید، حوصله عموم مردم کم شده و نگه‌داشتن آن‌ها برای تماشای یک مستند سخت شده است.

علی پورمومن؛ کارگردان مستند «بچه دزد» که در هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد، درباره شکل‌گیری ایده این مستند در گفتگو با سوره سینما، توضیح داد: سال ۱۴۰۰ بود که خانم سلامتی به ما مراجعه کرد و ماجرای غم انگیز جدایی فرزندش را تعریف کرد. فرزندش «داریوش» را به زور از او جدا کرده بودند و او تقاضای کمک رسانه‌ای داشت تا بتواند فرزندش را دوباره در آغوش بگیرد.

وی ادامه داد: ما شروع به تحقیقات کردیم تا صحت حرف‌های او را بسنجیم و بعد از تحقیقات، تصمیم گرفتیم برای کمک به رسیدن این مادر به فرزندش یک مستند بسازیم.

پورمومن درباره پروسه تولید این مستند بیان کرد: در این مستند دوربین با خانم سلامتی همراه می‌شود و تلاش‌های بسیار زیاد این مادر برای رسیدن به کودکش را به تصویر می‌کشد.

این مستندساز درباره لزوم برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» مطرح کرد: جشنواره «سینماحقیقت» محفلی است که در آن مستندسازهایی که در گوشه و کنار ایران یا حتی جهان در حال مستندسازی هستند، می‌توانند یکدیگر را پیدا کرده و کارهای هم را مشاهده کنند و این هم‌افزایی به بهتر شدن کار همه مستندسازها کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین علاقمندان به مستند می‌توانند مستندهای ساخته شده در آن سال را ببینند و افراد دغدغه‌مند و فعالان اجتماعی نیز می‌توانند با مسایلی که مستندسازان به آن پرداخته‌اند، آشنا شوند.

کارگردان مستند «بچه دزد» درباره وضعیت کنونی سینمای مستند نیز گفت: با اینکه مستند همیشه طرفداران خاص خودش را دارد؛ اما من فکر می‌کنم به دلیل وجود پلتفرم‌های جدید، حوصله عموم مردم کمتر شده و نگه‌داشتن آنها مقابل نمایشگر برای تماشای یک مستند بسیار سخت‌تر شده است.

پورمومن با بیان اینکه در حوزه کارگردانی، مستند «بچه دزد» اولین کار او به حساب می‌آید، مطرح کرد: احتمالاً موضوع بعدی که به آن بپردازم اقتصادی و با تمرکز روی مساله مسکن باشد.

وی در پایان گفت: این مستند به صورت تک نفره ساخته شد و تمام فعالیت‌های آن از جمله صدابرداری، تصویربرداری و تدوین را خودم انجام داده‌ام. البته در طول ساخت مستند از کمک بسیاری از دوستان استفاده کرده‌ام که همین جا از آنها تشکر می‌کنم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>