سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۴۰۲ در ۳:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

قسمت چهارم «ماشین‌ها» در دست ساخت است

Cars

شرکت پیکسار که طی دهه گذشته به دلیل ساخت دنباله‌ها و عدم ارائه آثاری با ایده‌های جدید مورد انتقاد قرار گرفته بود، مجدداً برای خروج از بحران موجود به سراغ ساخت دنباله‌ای از دل تاریخ آثارش رفته است.

سوره سینما – استودیو پیکسار در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد که «داستان اسباب بازی ۴» آخرین دنباله‌ آن‌ها خواهد بود، زیرا پروژه‌های جدید بسیاری در صف انتشارشان قرار دارد.

این قول و تعهد تا چهار سال بعد حفظ شد. با این تفاوت که این شرکت انیمیشن‌سازی تحت مدیریت پیت داکتر به شدت با بحران مالی و خلاقیت دست و پنجه نرم می‌کند. گویا باور پیکسار این است که بهترین راه حل این بحران بازگشت به ساخت دنباله‌هاست. هدف آن‌ها الان به این ترتیب است.

انیمیشن «لایت‌یر» سال گذشته منتشر شد. همچنین انتظار می‌رود «داستان اسباب بازی ۵» و «زیر و روی ۲» در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه شوند. گویا حالا باید دنباله‌ دیگری به کارتون‌های مورد انتظار پیکسار اضافه کنیم.

این امر فاش شده که پیکسار مشغول کار بر روی «ماشین‌ها ۴» و دیگر اسپین‌‌آف‌های مربوط به این فرنچایز است. فرنچایز «ماشین‌‌ها» طی سال‌ها به شدت کیفیت خود را از دست داده (احتمالاً «ماشین‌ها ۲» بدترین انیمیشن پیکسار در طول ادوار است)، اما باید به این نکته اشاره کرد که با فروش مجموع ۱.۴ میلیارد دلار، از جمله پرفروش‌ترین‌های پیکسار به حساب می‌آید.

پیکسار باید شرایط را سر و سامان دهد، و گرنه ماشین‌های بیشتر به این کارتون کمکی نخواهند کرد. آن‌ها طی سالیان اخیر جادوی خلاقانه خود را به طور کلی از دست داده‌اند. باب ایگر رئیس دیزنی در تابستان گذشته به «افت خلاقیت» پیکسار اشاره کرد، که احتمالاً‌ آثاری نظیر «لوکا»، اِلمنتال»، «لایت‌یر» و «به پیش» در نظر وی بودند.

روزهای خوش پیکسار با آثاری کلاسیکی نظیر «وال-ای»، «رتاتویی»، «شگفت‌انگیزان»، «در جستجوی نمو»، «بالا»، «زیر و رو» و «داستان اسباب بازی ۳» یکی پس از دیگری گذشته است.

از انیمیشن‌های مورد انتظار پیکسار می‌توان به آثاری نظیر «اِلیو»، «زیر و روی ۲» و «داستان اسباب بازی ۵» اشاره کرد. آن‌ها به نظر نه تنها باید بر روی محتوای اورجینال تمرکز کنند، بلکه باید عده‌ای از  افراد صاحب اثر خود را به شرکت بازگردانند. حتماً هم احتیاج نیست که آن فرد جان لسِتِر باشد؛ افراد بسیاری از دوره لستر هستند که هم‌اکنون دیگر در پیکسار کار نمی‌کنند. گویا باید آن‌ها را بازگردانند.

پ ن: جان لستر چندی پیش به اتهام رسوایی اخلاقی از پیکسار کنار گذاشته شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>