سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«اردک‌ها» اولین موزیکال از استودیو پیکسار

Pixar

به نظر می‌آید پیکسار فاز جدیدی را آغاز کرده و با در دست داشتن چندین پروژه که حالا «اردک‌ها» نیز به آن اضافه شده، در سال جاری و همچنین سال بعد سینما را به آثار خود گره خواهند زد.

سوره سینما – پروژه در دست توسعه «اردک‌ها»، که قرار است اولین موزیکال استودیو پیکسار باشد، درست به مانند عنوان خود آن بر اردک‌ها متمرکز است.

دنیل ریچمن، خبرنگار معروف اخیراً مدعی شده که در جدیدترین اطلاعات به دست آماده استودیو پیکسار پروژه‌ای با عنوان «اردک‌ها» را در دست توسعه دارد. به ادعای ریچمن، نکته جالب این جاست که این پروژه اولین انیمیشن موزیکال بلند این استودیو خواهد بود؛ بنا بر این شما با کلی اردک رنگارنگ مواجهید که آواز هم می‌خوانند. و احتمالاً پیکسار ترک عادت نکرده و یک‌سری توصیه‌هایی برای بینندگانش در این انیمیشن بگنجاند.

همین سال گذشته استودیو سازنده من نفرت انگیز (ایلومینیشن)، انیمیشن مرغ‌آبی‌محور خود را منتشر کرد؛ انیمیشن «مهاجرت» اتفاقاً ماجراجویی لذت‌بخشی را به تصویر کشید.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این پروژه منتشر نشده است. مشخص نیست که این پروژه در کدام مرحله است و همچنین معلوم نیست که پیکسار چه زمانی ساخت آن را به طور رسمی اعلام خواهد کرد. پروژه‌هایی که پیکسار به طور رسمی اعلام کرده و هم‌اکنون در دست ساخت هستند «داستان اسباب‌بازی ۵»، «الیو» و «زیر و روی ۲» هستند.

از این سه انیمیشن، «زیر و روی ۲» اول از همه و در تابستان و در ماه ژوئن منتشر خواهد شد. در ابتدا قرار بود «الیو» در سال جاری اکران شود اما تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد. همچنین استودیو پیکسار برنامه انتشار آثاری را دارد که در زمان پاندمی کرونا فرصت انتشار در سینما را نیافتند و مستقیماً در دیزنی‌پلاس به انتشار رسیدند. از این آثار می‌توان به «لوکا»، «روح» و «قرمز شدن» اشاره کرد که در سال جاری در کنار دیگر آثار جدید پیکسار سینماها را مال خود خواهند کرد.

این به این معنا است که استودیو، تابستان شلوغ و مهمی را پیش روی خود خواهد داشت. آن‌ها پس از انتشار انیمیشن «المنتال» در سال گذشته که اساساً ناامیدکننده بود، با سوالات زیادی در رابطه با آینده خود مواجه شدند. البته با همه این اوصاف، «المنتال» در باکس آفیس خارج از آمریکا عملکرد مناسبی را از خود به جای گذاشت و از «اسپایدرمن: در سراسر جهان عنکبوتی» که اثر موفقی بود، پیشی گرفت.

هنوز نمی‌دانیم که «داستان اسباب‌بازی ۵» چه زمانی منتشر خواهد شد و همچنین اطلاعات زیادی نیز در رابطه با «اردک‌ها» نداریم، اما اکران سراسری در سال ۲۰۲۷ دور از انتظار نیست. طرفداران پیکسار از هم‌اکنون می‌توانند خوشحال باشند، چون سال آتی سال پرباری برای‌شان خواهد بود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>