سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در ۴:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب
کاپیتان جک اسپارو باز‌می‌گردد؛

علاقه دیزنی به حضور جانی دپ در «کارائیب ۶»

Captain-Jack-Sparrow

دیزنی در یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات خود احتمالاً یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کاراکترهایش را به سینماها بازگرداند.

سوره سینما – به گزارش دنیل ریچمن، مدیران استودیو دیزنی بسیار علاقمند هستند تا از جانی دپ برای حضور مجدد در نقش کاپیتان جک اسپارو در فیلم جدیدشان،‌«دزدان دریایی کارائیب ۶» در جایگاه مکمل دعوت به عمل بیاورند.

این خبر از آنجایی غافلگیرکننده است که هم‌اکنون چند سالی از تلاش دیزنی برای فاصله گرفتن از جانی دپ می‌گذرد، و خود این بازیگر هم برای بازگشت به فیلم «دزدان دریایی کارائیب» و حضور مجدد در نقش کاپیتان اسپارو علاقه‌ای نشان نداده بود، به خصوص بعد از آن همه موش و گربه بازی که منجر به اخراج دپ از این استودیو شد.

اگر به یاد داشته باشید، دیزنی درست بعد از شکایت امبر هرد از جانی دپ به اتهام سوءاستفاده در زندگی زناشویی، وی را از فرنچایز «کارائیب» اخراج کرد. پس از آن اتفاق هم دپ قسم خورد تا هیچ‌وقت دیگر با دیزنی کار نکند.

سپس تهیه‌کننده «دزدان دریایی کارائیب»، جری بروکهایمر، به طور خیلی ناگهانی در مصاحبه با ای‌پی اینترتینمنت عنوان داشت که در تلاش است تا جانی دپ را به این فرنچایز بازگرداند و نقش او هم‌اکنون در فیلم‌نامه جدید حضور دارد.

چندین ماه بعد، خبر آمد که کریگ مازین، خالق مینی سریال «چرنوبیل» و سریال «آخرین بازمانده از ما»، مشغول همکاری در نوشتن فیلم‌نامه «دزدان دریایی کارائیب» با تد الیوت است. مازین در مصاحبه‌ای در رابطه با ارائه ایده‌های خود به دیزنی توضیح داد:

ما ایده‌های خود را ارائه دادیم و گمان می‌کردیم آن‌ها به هیچ وجه پاسخ مثبت نخواهند داد زیرا عجیب بود. اما آن‌ها قبول کردند. ما فیلم‌نامه‌ فوق‌العاده‌ای نوشتیم اما همزمان با اعتصابات هالیوود همه چیز متوقف شد و در حال حاضر همه منتظرند.

فرنچایز «دزدان دریایی کارائیب» به خصوص بعد از آخرین قسمت از آن با عنوان «مرده‌ها قصه نمی‌گویند» (سال ۲۰۱۷) برای مخاطبان آن مرده است. اگر چه همه چیز برای هالیوودی‌ها پول است و آن‌ها در این صنعت طی یک هفته به ریبوت خیلی از آثار چراغ سبز نشان می‌دهند. با همه این‌ها به نظر می‌آید که دیزنی تصمیم درستی در بازگرداندن جانی دپ به این مجموعه گرفته است. این فرنچایز بدون حضور کاپیتانش نجات نخواهد یافت.

دو سال قبل در هالیوود همزمان با اتهامات خشونت خانگی از سوی امبر هرد، همسر سابق جانی دپ، بر روی نام وی مهر فرد غیر قابل قبول خورده بود. جانی از امبر هرد بابت تهمت و افترا شکایت کرد و برنده دادگاه شد. او در ادامه در جایی از قاضی تشکر کرد و گفت «تو زندگی‌ام را به من برگرداندی.» به نظر می‌رسد او همچنین حرفه دپ را نیز نجات داده باشد.