سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب
«شاهگوش» فضای «دندون طلا» و «عشق‌آباد» را دارد/

اسکندری: مشتاقم فیلم‌های فیلمسازان مطرح جشنواره امسال را ببینم

عبدالله اسکندی تأکید کرد «شاهگوش» در کارنامه کاری داوود میرباقری در راستای «دندون طلا» و «عشق‌آباد» است.

عبدالله اسکندی تأکید کرد «شاهگوش» در کارنامه کاری داوود میرباقری در راستای «دندون طلا» و «عشق‌آباد» است.

اسکندری طراح گریم مجموعه «شاهگوش» به سوره سینما گفت: «شاهگوش» گریم سنگینی دارد چون برخی بازیگرها چند شخصیت را بازی می‌کنند که باید با گریم از هم متفاوت شود و همچنین تعداد زیادی بازیگر وجود دارد که هر کدام باید بر اساس کاراکتری که بازی می‌کنند گریم شوند. البته در این پروژه پنج دستیار دارم ولی معمولا خودم همیشه سر کارهایم هستم.

وی درباره این تجربه که در کارنامه داوود میرباقری خاص محسوب می‌شود گفت: این مجموعه شبیه تئاترهای «دنودن طلا» و «عشق‌آباد» است که سال‌ها پیش میرباقری کارگردانی کرد. مسائل اجتماعی که به طنز  مطرح می‌شود. در آن تئاترها به عنوان گریمور کنار میرباقری بودم. از این مجموعه ۲۵ قسمتی ۸ قسمت ساخته شده و قطعا فیلمبرداری قسمت‌های باقی مانده تا چند ماه دیگر ادامه دارد.

این سینماگر باسابقه درباره دیگر تجربه‌های خود توضیح داد: فیلم «نقش و نگار» به کارگردانی علی عطشانی و «به تهران خوش آمدید» را امسال کار کردم که گریم‌های ساده‌ای داشت و چندان سخت نبود. سال گذشته برای همه همکاران سال بیکاری بود امسال نه تنها در سینما بلکه در دیگر بخش‌های جامعه امیدواری می‌بینیم. در جشنواره فجر امسال دوستان زیادی از حرفه‌ای سینما حضور دارند. من هم مثل بقیه منتظرم تا فیلم‌های فیلمسازان مطرح کشور را ببینم.

اسکندری طراح گریم «مختارنامه»، «روز واقعه»، «دزد عروسک‌ها»، «هامون»، «گوزن‌ها» و … بوده است. در مجموعه «شاهگوش» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده، فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، طناز طباطبایی، اکبر عبدی، مرجانه گلچین و … بازی می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>