سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
یک تله فیلم با موضوع پیوند اعضا/

تماشاگران یک فیلم، کارت اهدای عضو دریافت کردند

nafas

تله فیلم «نفس» یکشنبه شب در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درآمد و تماشاگران فرم های اهداء عضو را پر کردند.

تله فیلم «نفس» یکشنبه شب در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درآمد و تماشاگران آن فرم اهداء عضو را پر کردند.

سوره سینما- تله فیلم «نفس» با موضوع پیوند اعضاء، به کارگردانی شهروز شکور زاده و تهیه کنندگی فرزاد دزدمه یکشنبه پنجم آبان ماه در فرهنگسرای اندیشه به نمایش در آمد و مردم در کنار عوامل فیلم آن را به تماشا نشستند. نکته قابل توجه این مراسم علاقه تماشاگران به پر کردن فرم‌های اهدای عضو و دریافت کارت های این امر نیکو بود. به نظر می رسد در چند سال اخیر تلویزیون تا حد قابل توجهی در زمینه فرهنگ سازی این موضوع موفق بوده است.

فرزاد دزدمه تهیه کننده این فیلم به خبرنگار سوره سینما گفت: «نفس» در هفته آینده در سطح تهران و تا دو هفته دیگر در سطح شهرستان ها توزیع می شود. ارشاد نزدیک به شش ماه ما را دواند، اما دست آخر تنهایمان گذاشت. حتی وامی که برای ما تصویب شده بود، پرداخت نشد. ما فیلم را با تکیه بر این نهاد ساختیم و حالا مبلغ قابل توجهی بدهکار هستیم.

nafas-1

وی افزود: موضوع اهدای عضو، قبلا دستمایه آثار تلویزیونی قرار گرفته، اما ما سعی کردیم در قالب یک ملودرام اجتماعی به آن بپردازیم. این موضوع به قدری وسیع است و هنوز به اندازه ای از نظر فرهنگسازی جای کار دارد که می شود حتی ۲۰ فیلم تلویزیونی دیگر با محوریت اهدای عضو ساخت و با بهره گیری از برخی خلاقیت ها به تکرار هم نرسید.

دزدمه با اشاره به سوابق کاری خود توضیح داد: قبلا نقش اول فیلم «۱۲ صندلی» را بازی کرده بودم. در فیلم خودمان اصراری به بازی نداشتم، اما نویسنده نقش عیسی را اساسا برای من نوشته بود. امیدوارم همه توانسته باشیم حق مطلب را ادا کنیم.

فیلم تلویزیونی «نفس» با بازی فرزاد دزدمه، نگین صدق گویا، شهروز ابراهیمی و سحر قریشی داستان مردی را روایت می کند که به تازگی به ایران برگشته و قصد دارد با دوستی قدیمی ازدواج کند، اما در این میان رازی وجود دارد که مجبور است آن را پنهان کند.