سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۵ ب.ظ چاپ مطلب
ماجرای آشنایی نیک نژاد و شمقدری/

بازخوانی دوباره پرونده «لاله» در برنامه «هفت»/ ادای دین فیلمساز جنجالی به مردم!

64652_291

کارگردان فیلم جنجالی «لاله» شامگاه جمعه ۱۰ آبان ماه در برنامه «هفت» توضیحاتی درباره این فیلم داد.

کارگردان فیلم جنجالی «لاله» شامگاه جمعه ۱۰ آبان ماه در برنامه «هفت» توضیحاتی درباره این فیلم داد.

سوره سینما- اسدالله نیک نژاد در برنامه زنده «هفت» نکاتی جالب درباره پروژه میلیاردی «لاله» عنوان کرد و کوشید مخاطبان را با خود و فیلمش همراه کند. اسدالله نیک نژاد در ابتدای صحبت های خود به مشکلات و حاشیه های پروژه لاله پرداخت و در ادامه از نحوه چگونگی انتخاب فیلمنامه لاله گفت:  در طول ۳۰ سال زندگی در آمریکا متوجه افکار عمومی بودم که نسبت به جمعیت و ملت ایران نگاهی منفی داشتند و این آغاز راهی شد تا با ساخت فیلمی دین خود را به مردم کشورم ادا کنم و جرقه آن با دیدن خبر شرکت لاله صدیق در مسابقات رالی در روزنامه نیویورک تایمز کلید خورد و محتوایی ذهنی من این بود که ترقی و جامعه عینی خود را نشان دهم.

وی در ادامه مالکیت این پروژه را متعلق به شرکت درایو دانست و بیان داشت مالکیت با حقوق کپی رایت متفاوت است و این پروژه برخلاف تمام شایعاتی که به دنبال خود دارد کاملا شفاف است و باید دید چه کسی  و با چه منفعتی از آن حرف می زند.در میهمانی شامی که با حضور رییس جمهورس و جمعی از متخصصین در نیویورک برپا شد من نیز حضور داشتم که از دومین آشنایی های من با آقای شمقدری بود.

در پرده آخراین هفته هفت در راستای صحبت های اسدالله نیک نژاد، حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی  و محمد مهدی طباطبایی نژاد روی خط هفت آمدند و به انتقاد و مخالفت با گفته های نیک نژاد پرداختند در ادامه شفیع آقا محمدیان، مدیر سابق مرکز گسترش فیلم های تجربی روی خط هفت آمد و اظهار داشت:  مالکیت در ایران سبک خاص خود را دارد. بدین گونه که مرکز با قرارداد بستن با فیلمساز حق مالکیت را ازوی می گیرد.بنابراین با چنین شرایطی کل مالکیت متعلق به مرکز است  وارتباطی با مسئله کپی رایت که موضوعی لاینحل و عمومی است ندارد.

پروانه پرتو تهیه کننده فیلم لاله از دیگر افرادی بود که روی خط هفت حاضر شد و با اظهار تاسف بیان داشت: شان هنر بالاتر از تمام آنچه گفته شده، است و هر آنچه را که نمی بایست گفت، گفته شده است.

نیک نژاد که در تمام طول برنامه به ارائه مستنداتی از کار خود پرداخت در صحبت های پایانی خود گفت: بعد از ۶ سال سرمایه گذاری و صرف وقت تنها ۲۰ درصد کار باقی مانده است و از مسئولین می خواهم که با حفط بودجه این کارتداوم یابد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>