سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۴۰۳ در ۱۲:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب
نشست «چشم بادومی» برگزار شد؛

گفتگوی دو فرهنگ و مساله بازگشت به خود!

Ebrahim-Amini

ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «چشم بادومی» مطرح کرد که این فیلم نگاه ویژه‌ای به مساله بازگشت به خود دارد.

به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «چشم بادومی» با حضور ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان، سجاد نصراللهی‌نسب تهیه‌کننده، علی‌محمد حسام‌فر نویسنده، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، رضا رزم طراح صحنه، ستایش دهقان و حسین رامه بازیگران فیلم و با اجرای سونیا پوریامین برگزار شد.

ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان گفت: در طول فیلم مضامین و مظاهر کره‌ای می‌بینیم و تفاوت قطعه پایانی این است که ساز کمانچه به آن اضافه می‌شود و نغمه ایرانی آغاز به کار می‌کند. درکل ما نگاه ویژه ای به مساله بازگشت به خویش در موسیقی داشتیم.

وی افزود: برای انتخاب شیراز باید بگویم که معمولا فیلمسازهای اول به سراغ سرزمینی می‌روند که در آن رشد کردند. همچنین فیلم درباره گفتگوی دو فرهنگ است و شیراز جایگاه ویژه ای دارد و این گفتگو در شیراز بهتر نشان داده میشد.

نصراللهی نسب مطرح کرد: در طول فیلم اشاره شد که علت های مختلف که باعث شد نوجوان به این سمت کشیده شود، نشان داده می‌شود.

علی محمد حسام فر بیان کرد: درباره ارتباط والدین و فرزند پرداخت درستی داشته‌ایم و ما به ازای این چنینی را در خانواده‌ها می‌بینیم.  خانم میترا احمدی پژوهشگر کار به ما کمک کردند و گزارش ها و فیلم ها و مستندات خوبی در اختیار ما قرار گرفت و تمام این ها به پروسه پژوهش کمک کرده بود همچنین مشاوره روانشناسی هم در پروسه فیلم داشتیم.

امینی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا اولین فیلم خودم به بهترین شکل ممکن پیش برود. اگر کم و کاستی دارد ناخواسته است و قضاوت با شما است.

ستایش دهقان بازیگر این فیلم بیان کرد: آشنایی قبلی با آقای امینی داشتم و از همانجا مقدمه‌چینی برای این کار داشتیم و نسبت به این فیلم احساس خوبی دارم.

حسین رامه نیز مطرح کرد: ما نسل پیچیده‌ای هستیم و هرکدام علایق خاصی داریم و چیزی‌ست که در خیلی از جوان ها دغدغه بود و خیلی خوب است که چنین چیزی در ایران ساخته شده است.

ماهور صادق علی بازیگر خردسال این فیلم گفت: فیلم ما درباره دختری بود که عاشق یک خواننده کره ای شد و باعث افتخار بود که در این پروژه بودم.

ابراهیم امینی توضیح داد: فیلم زمینه روانشناختی دارد و وقتی چنین چیزی سوژه فیلمی می‌شود باید ببینیم تا چه میزان اصول علمی را رعایت کرده و چقدر به درام بپردازیم. ما تلاش کردیم علم را نقض نکنیم و طوری باشد که مخاطب آن را درک کند.

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری توضیح داد: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. دو سه ماه پیش از شروع فیلم با ابراهیم امینی صحبت کردیم و فیلمی است که در بستر رئال، سورئال است و تلاش کردیم به این شکل پیش برویم ولی اینکه چقدر موفق بوده ایم را نمی دانم.

کارگردان این فیلم مطرح کرد: مطلوب ما این است که هم والدین و نوجوانان فیلم را ببینند و لذت ببرند. مخاطب اول را والدین می‌دانم.

رضا رزم طراح صحنه گفت: فیلم بسیار سختی بود و ما پنج استان را جستجو کردیم تا توانستیم لوکیشن را پیدا کنیم. درواقع این فیلم کلاژی‌ست از موقعیت که تلاش کردیم تا از نظر ذهنی و واقعیت، باورپذیر باشد.

ابراهیم امینی درباره سوژه این فیلم توضیح داد: از یک پژوهش اینترنتی به سوژه رسیدم. مطلبی را دیدم و اولین جرقه در ذهن من زده شد.

این نویسنده و کارگردان گفت: همیشه برای من اصالت با درام است و این فیلم باید دراماتیک می‌بود تا باورپذیری در آن اتفاق بیفتد.

علی‌محمد حسام فر گفت: فیلمی ساختیم که فکر می‌کنم بسیار سخت و ویژه بود چون شبیه هیچ فیلم دیگری نیست.

سجاد نصراللهی نسب در پایان این نشست بیان کرد: کیفیت پخش صدا و تصویر سالن واقعا خوب نیست. درباره فیلم خودمان هم بگویم که ما واقعا با شرایط جوی بسیار سختی کار را پیش بردیم و فیلمی برای مردم ساختیم.


پاسخ دهید