به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «چشم بادومی» با حضور ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان، سجاد نصراللهینسب تهیهکننده، علیمحمد حسامفر نویسنده، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، رضا رزم طراح صحنه، ستایش دهقان و حسین رامه بازیگران فیلم و با اجرای سونیا پوریامین برگزار شد.
ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان گفت: در طول فیلم مضامین و مظاهر کرهای میبینیم و تفاوت قطعه پایانی این است که ساز کمانچه به آن اضافه میشود و نغمه ایرانی آغاز به کار میکند. درکل ما نگاه ویژه ای به مساله بازگشت به خویش در موسیقی داشتیم.
وی افزود: برای انتخاب شیراز باید بگویم که معمولا فیلمسازهای اول به سراغ سرزمینی میروند که در آن رشد کردند. همچنین فیلم درباره گفتگوی دو فرهنگ است و شیراز جایگاه ویژه ای دارد و این گفتگو در شیراز بهتر نشان داده میشد.
نصراللهی نسب مطرح کرد: در طول فیلم اشاره شد که علت های مختلف که باعث شد نوجوان به این سمت کشیده شود، نشان داده میشود.
علی محمد حسام فر بیان کرد: درباره ارتباط والدین و فرزند پرداخت درستی داشتهایم و ما به ازای این چنینی را در خانوادهها میبینیم. خانم میترا احمدی پژوهشگر کار به ما کمک کردند و گزارش ها و فیلم ها و مستندات خوبی در اختیار ما قرار گرفت و تمام این ها به پروسه پژوهش کمک کرده بود همچنین مشاوره روانشناسی هم در پروسه فیلم داشتیم.
امینی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا اولین فیلم خودم به بهترین شکل ممکن پیش برود. اگر کم و کاستی دارد ناخواسته است و قضاوت با شما است.
ستایش دهقان بازیگر این فیلم بیان کرد: آشنایی قبلی با آقای امینی داشتم و از همانجا مقدمهچینی برای این کار داشتیم و نسبت به این فیلم احساس خوبی دارم.
حسین رامه نیز مطرح کرد: ما نسل پیچیدهای هستیم و هرکدام علایق خاصی داریم و چیزیست که در خیلی از جوان ها دغدغه بود و خیلی خوب است که چنین چیزی در ایران ساخته شده است.
ماهور صادق علی بازیگر خردسال این فیلم گفت: فیلم ما درباره دختری بود که عاشق یک خواننده کره ای شد و باعث افتخار بود که در این پروژه بودم.
ابراهیم امینی توضیح داد: فیلم زمینه روانشناختی دارد و وقتی چنین چیزی سوژه فیلمی میشود باید ببینیم تا چه میزان اصول علمی را رعایت کرده و چقدر به درام بپردازیم. ما تلاش کردیم علم را نقض نکنیم و طوری باشد که مخاطب آن را درک کند.
علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری توضیح داد: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. دو سه ماه پیش از شروع فیلم با ابراهیم امینی صحبت کردیم و فیلمی است که در بستر رئال، سورئال است و تلاش کردیم به این شکل پیش برویم ولی اینکه چقدر موفق بوده ایم را نمی دانم.
کارگردان این فیلم مطرح کرد: مطلوب ما این است که هم والدین و نوجوانان فیلم را ببینند و لذت ببرند. مخاطب اول را والدین میدانم.
رضا رزم طراح صحنه گفت: فیلم بسیار سختی بود و ما پنج استان را جستجو کردیم تا توانستیم لوکیشن را پیدا کنیم. درواقع این فیلم کلاژیست از موقعیت که تلاش کردیم تا از نظر ذهنی و واقعیت، باورپذیر باشد.
ابراهیم امینی درباره سوژه این فیلم توضیح داد: از یک پژوهش اینترنتی به سوژه رسیدم. مطلبی را دیدم و اولین جرقه در ذهن من زده شد.
این نویسنده و کارگردان گفت: همیشه برای من اصالت با درام است و این فیلم باید دراماتیک میبود تا باورپذیری در آن اتفاق بیفتد.
علیمحمد حسام فر گفت: فیلمی ساختیم که فکر میکنم بسیار سخت و ویژه بود چون شبیه هیچ فیلم دیگری نیست.
سجاد نصراللهی نسب در پایان این نشست بیان کرد: کیفیت پخش صدا و تصویر سالن واقعا خوب نیست. درباره فیلم خودمان هم بگویم که ما واقعا با شرایط جوی بسیار سختی کار را پیش بردیم و فیلمی برای مردم ساختیم.