سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب
هجوم تبلیغات به برنامه‌های تلویزیونی/

مفید: تبلیغات باید خط قرمز برنامه کودک تلویزیون باشد

tablighat

بهروز مفید تاکید کرد تبلیغات جز برای کالای فرهنگی نباید به برنامه‌های کودک تلویزیون راه پیدا کند.

بهروز مفید تاکید کرد تبلیغات جز برای کالای فرهنگی نباید به برنامه‌های کودک تلویزیون راه پیدا کند.

مفید به سوره سینما گفت: این روزها برنامه «با هم زندگی» از شبکه دوم در حال پخش است که من تهیه کنندگی آن را بر عهده دارم. یک برنامه ۵۲ قسمتی با موضوع روان شناسی که تا امروز ۴ قسمت از آن روی آنتن رفته است. یک سریال با نام «خانه‌ای روی تپه» هم دارم که پس از ماه محرم طی ۱۵ قسمت از شبکه دوم پخش می‌شود. داریوش یاری آن را کارگردانی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به قبل کم کار شده، توضیح داد: وضعیت مالی سازمان خوب نیست و ما طلب زیادی داریم. دستمزد خیلی از عوامل برنامه‌های قبلی با گذشت چند ماه هنوز پرداخت نشده و به همین دلیل درست نیست چیزی به این حجم اضافه کنیم. پس تا فراهم شدن شرایط مطلوب تولید دست نگه می‌داریم.

مفید با اشاره به اینکه تلویزیون اخیرا تلاش کرده با جذب تبلیغات شرکت‌های تولیدی کم و کسری اقتصادی خود را جبران کند، گفت: حفظ حرمت مخاطب اهمیت زیادی دارد که این روزها به آن توجه نمی‌شود. در حال حاضر سریالی از یکی از شبکه ها در حال پخش است که صرفا به این دلیل که حامی مالی داشته، از نظر هنری و فنی رها شده و مخاطبان شاهد یک کار بسیار نازل هستند. شرایط بد اقتصادی به تلویزیون تحمیل شده، اما نباید به گونه‌ای رفتار کرد که به مخاطبی که وقت خود را به صدا و سیما اختصاص داده، توهین شود.

این تهیه کننده تلویزیون تاکید کرد: تبلیغات در برنامه‌های کودک وحشتناک شده است. از نگاه من برنامه های کودک جز برای کالا و خدمات فرهنگی نباید هیچ فعالیت تبلیغاتی داشته باشند. بچه ها قشری نیستند که وسیله رونق بازارها باشند. ما در آینده نزدیک چوب این رفتار غلط را خواهیم خورد.