سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
دو سالانه شدن جشنواره «رویش»/

مرادی: «رویش» در میان جشنواره‌های داخلی صاحب اعتبار است

amin-moradi

یک مدیر فرهنگی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را یکی از تاثیرگذارترین جشنواره های داخلی دانست.

یک مدیر فرهنگی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را یکی از تاثیرگذارترین جشنواره های داخلی دانست.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در پویایی و ایجاد انگیزه در فیلمسازان شهرستان به سوره سینما گفت: به اعتقاد بسیاری از فیلمسازان استان کردستان جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» بهترین جشنواره فیلم کوتاه در سال‌‎های اخیر بوده است. در دوره‌های مختلف برگزاری این جشنواره فیلمسازان کردستان با انگیزه برای شرکت در آن تلاش می‌کردنند و جوایزی را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: وجه تمایز این جشنواره کیفیت و نحوه برگزاری با نگاه تخصصی آن است. استمرار و ثبات برگزاری این جشنواره در شهر مشهد، تشکیل نشست‌ها و ورک شاپ‌های تخصصی، داوران و مهمانان صاحب نام در کسب جایگاه ویژه «رویش» تاثیر زیادی داشته است. مثلا در دوره قبلی تعامل میان فیلمسازان جوان و فیلمسازانی مانند رضا میرکریمی، مجتبی راعی، کمال تبریزی، همایون اسعدیان و… همراه با کیفیت برگزاری بسیار قابل توجه بود. بسیاری از فیلمسازان شهرستان با اتمام اختتامیه این جشنواره به فکر تولید سال بعد خود و شرکت دوباره در «رویش» می‌افتادند.

مرادی افزود: با دوسالانه شدن این جشنواره مهم کمی انگیزه فیلمسازان شهرستان کمتر شده و تربیت فیلمسازان علاقمند نسبت به موضوعات معناگرا، اخلاقی، ارزشی و مضامین دینی یکی از اهداف مهم حوزه هنری در زمینه سینما است که جشنواره «رویش» زمینه‌ساز این تربیت و ایجاد انگیزه بوده است. امیدواریم با سالانه برگزار شدن این جشنواره و سعی در بالا بردن کلاس بین‌المللی آن به پویایی سینمای دینی و معناگرا کمک شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>