سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
تهیه‌کننده مجموعه «پژمان»:

«شمعدونی» سریال جدید سروش صحت/دنبال نقد فوتبال ایران نبودیم

soroosh-sehhat

سروش صحت مشغول نگارش فیلمنامه سریال «شمعدونی» به تهیه‌کنندگی محسن چگینی برای پخش در سال ۹۳ است.

سروش صحت مشغول نگارش فیلمنامه سریال «شمعدونی» به تهیه‌کنندگی محسن چگینی برای پخش در سال ۹۳ است.

محسن چگینی تهیه‌کننده مجموعه «پژمان» درباره فعالیت‌های جدید خود به سوره سینما گفت: سریال جدیدی که تهیه‌ خواهم کرد مجموعه «شمعدونی» است. این سریال توسط سروش صحت در حال نگارش است و پخش آن در سال ۹۳ خواهد بود.

چگینی درباره ارزیابی خود از موفقیت «پژمان» توضیح داد: اساسا جامعه ما نقدپذیر نیست. هر مجموعه‌ای که ساخته می‌شود نقدهایی به همراه دارد. هر شغلی که برای کاراکتر سریال انتخاب کنید صاحبان این مشاغل را برانگیخته و معترض می‌کند. این تصور که کاراکتر یک فیلم یا سریال نماینده دیگر آدم‌های آن صنف یا شغل است اساسا غلط و اشتباه است. این قاعده بدی است که متأسفانه با آن مواجه هستیم. ضمن اینکه باید تأکید کنم سریال «پژمان» درباره فوتبالیست‌ها یا نقد فوتبال ایران نبود. درباره یک آدم بود که از قضا فوتبالیست هم بود. تأکید ما در قصه بر زندگی این آدم بعد از به پایان رسیدن دوره فعالیتش بود.

وی افزود: خود فوتبالیست‌ها همیشه می‌گویند ما دوبار می‌میریم یک بار وقتی دوره بازی کردنمان تمام می‌شود یک بار هم مرگ واقعی. ما بیشتر به وجه زندگی یک فوتبالیست بعد از پایان یافتن دوره فعالیتش اشاره داشتیم. تغییراتی که در زندگی او و روحیه‌اش ایجاد می‌شود.

چگینی درباره اینکه باز هم به سراغ سریال ساختن درباره شخصیت‌های سرشناس خواهد رفت گفت: هر کاری را یک بار انجام می‌دهیم. جذابیت «پژمان» بیشتر به این خاطر بود که اولین بار بود زندگی یک فوتبالیست را روایت می‌شد. در تجربه‌های پیشین، زندگی هنرمندان یا بازیگران ساخته شده بود ولی برای فوتبالیست‌ها این اولین تجربه بود. خوشبختانه از سریال خوب استقبال شد و از این استقبال راضی هستم.

در «پژمان» به کارگردانی سروش صحت، پژمان جمشیدی، بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، هوشنگ حریرچیان، شقایق دهقان، سام درخشانی و … بازی می‌کردند. محسن چگینی تهیه‌کنندگی «مسافران»، «دزد و پلیس»، «چهارخونه»، «ساختمان پزشکان» و «شب‌های برره» را بر عهده داشته است. سروش صحت مجموعه‌های «ساختمان پزشکان»، «چارخونه» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>