به گزارش سوره سینما، با بررسی گیشه سینمای ایران متوجه میشویم که گویا سلطنت بیچون و چرای فیلمهای کمدی که در این چند سال شاهد آن بودیم بهنوعی در حال پایان است.
با اضافه شدن فیلم سینمایی «صیاد» تعداد فیلمهایی که در دور جدید اکران سینماها قرار گرفتهاند به ۹ فیلم رسید و فروش و تعداد مخاطب این فیلمها از جذابیت خاصی برخوردار است.
از همان روزها و هفتههای ابتدایی بود که فیلم سینمایی «دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی؛ مردی که خوب فروختن در سینمای ایران را بلد است، در صدر گیشه قرار گرفت و تقریباً از همان روزهای ابتدایی بود که دیگر فیلم کمدی اکران یعنی «عینک قرمز» در انتهای جدول فیلمهای در حال اکران قرار داشت.
در بین ۹ فیلمی که روی پرده سینماها هستند، سه فیلم کمدی وجود دارد. «دایناسور» که در رتبه اول گیشه است. «کوکتل مولوتف» که در رتبه سوم قرار دارد و «عینک قرمز» نیز پس از فیلم «صیاد» که از ۲۰ فروردین اکران خود را آغاز کرده است، در رتبه نهم قرار دارد.
تا زمان تنظیم این گزارش تعداد کل مخاطبان اکران فیلمها ۳.۲۹۵.۱۹۷ نفر بوده است که تنها دو فیلم «موسی کلیمالله (ع)» و «رها» ۹۲۶.۰۷۰ نفر را به سینماها آوردهاند و فیلم ابراهیم حاتمیکیا با فروشی بیش از ۵۰ میلیارد تومان و فیلم حسام فرهمند نیز با بیش از ۲۶ میلیارد تومان جایگاه دوم و چهارم گیشه را در اختیار دارند.
علاوه بر این دو فیلم که اشاره شد از فروش فیلمهای کودک هم نباید غافل شد. در بین این ۹ فیلم در حال اکران، ۲ فیلم «پسر دلفینی ۲» و «بامبولک» برای مخاطب کودک و نوجوان است که اولی بیش از ۲۴۴ هزار بلیت فروخته و بیش از ۱۸ میلیارد فروش داشته است و «بامبولک» هم بیش از ۱۶۰ هزار بلیت فروخته و نزدیک به ۱۱ میلیارد فروش داشته است.
فیلم «پیشمرگ» نیز که سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد نیز هرچند نتوانسته فروش خوبی داشته باشد تا به این لحظه بیش از ۱۰ میلیارد فروش داشته است. «صیاد» دیگر فیلمی است که از ۲۰ فروردین روی پرده رفته و تا به امروز بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته است و همانطور که در ابتدا مطرح شد در انتهای این لیست فیلم «عینک قرمز» قرار دارد که تنها ۴۷۲ میلیون تومان فروش داشته است.
این نکته درست است که فیلم «دایناسور» بهتنهایی بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب داشته و وارد کانون ۱۰۰ میلیاردیها شده است ولی جذب مخاطب و فروش فیلمهای ژانرهای دیگر نیز نشان از این دارد که چنین فیلمهایی نیز مخاطب خود را دارند و هرچقدر فیلمهای این حوزه نیز از فاکتورهای لازم برخوردار باشند، اقبال بیشتری هم در گیشه خواهند داشت.