سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب
محدود کردن عملکرد دفاتر پخش/

رضوی: برخی دفاتر پخش ارزش فیلم را پایین می‌آورند

mahmood-razavi

تهیه‌کننده «دهلیز» فعال شدن دفاتر پخش را وابسته به نگاه کارشناسانه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم دانست.

تهیه‌کننده «دهلیز» فعال شدن دفاتر پخش را وابسته به نگاه کارشناسانه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم دانست.

سید محمود رضوی درباره مصوبه جدید کانون پخش کنندگان مبنی بر محدود شدن دفاتر پخش به سوره سینما گفت: این مصوبه به پویایی سینما و برقرار بودن مناسب چرخه اقتصادی آن کمک نمی‌کند. از آنجا که چگونگی عرضه و اکران آثار سینمایی کاملا سرنوشت ساز است دفاتر پخش به عنوان یکی از ارکان مهم در سینما باید به اهمیت جایگاه خود آگاه باشند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دهلیز» ادامه داد: همه فیلمسازان بسیار مشتاقند تا دفاتر پخش فعال و کار بلد بیشتر شوند. اما برای  فعال و کارآمد شدن به زیر ساخت‌ها و امکانات کارشناسی شده احتیاج است. صرف اینکه دفاتر پخش فعال را محدود کنیم تا غیر فعال‌ها بتوانند کار کنند اتفاق خوبی نیست. وقتی یک دفتر پخش می‌تواند اعتماد بسیاری از فیلمسازان را به خود جلب کنند بی شک مدیریت صحیح و پخش توانمندی دارد و این قضیه بی امکانات و بدون تفکر مدیریت  تنها با شعار اتفاق نخواهد افتاد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «درباره الی» افزود: من به عنوان یک تهیه‌کننده دفتر پخش فیلمیران را در سال‌های اخیر بسیار توانمندتر و کار بلدتر از دفاتر دیگر دیده‌ام و با تمایل بسیار فیلمم را برای عرضه به آنها سپردم. دیگر همکاران من همین حس را نسبت به این دفتر دارند. اغلب دفاتر پخش با بی دقتی و بی رمقی ارزش فیلم‌ها را زیر سوال می‌برند و با سرمایه افراد بازی می‌کنند. در صورتی که دفتر پخش باید سرمایه فیلم را از آن خود بداند و در جهت بهتر دیده شدن و معرفی صحیح آن به مردم تلاش کند. اما بسیاری از این دفاتر همه چیز را سر سری می‌گیرند و می‌خواهند تلفنی فیلم‌ها را روانه اکران کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>