سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۸۸ در ۹:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
با روایتی از فیلم قدمگاه محمدمهدی عسگرپور

مستند «گناه گوهر» پس فردا نمایش داده می شود

مستند «گناه گوهر» پس فردا نمایش داده می شود

سوره سینما: مستند «گناه گوهر» پس فردا ۱۰ آذرماه ۸۸ ساعت ۱۸، در خانه هنرمندان ایران نمایش داده می شود

سوره سینما: مستند «گناه گوهر» پس فردا ۱۰ آذرماه ۸۸ ساعت ۱۸، در خانه هنرمندان ایران نمایش داده می شود

بنابر گزارش «سوره سینما»، «گناه گوهر» فیلم مستند نیمه بلندی است که سه شنبه ۱۰ آذر در باشگاه مستند خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آید این مستند به کارگردانی نسیم نجفی ساخته شده است.
بنابر این گزارش، فیلم سینمایی قدمگاه که در سال ۱۳۸۱ توسط محمدمهدی عسگرپور ساخته شد و جایزه بهترین فیلم دوم را از جشنواره فجر از آن خود کرد، به دلیل مضمون نو و قابل تاملش در لیست پروژه یک فیلم یک تجربه که مجموعه مستندهایی درباره آثار قابل تأمل ایرانی‌ست قرار گرفته و مستند حاضر درباره آن ساخته شد.

براساس این گزارش، مستند «گناه گوهر» رابطه اخلاق و مذهب در جامعه ای مذهبی را که تم اصلی فیلم قدمگاه است مورد کندوکاو قرار می دهد و در کنار آن سعی دارد از طریق بررسی همگونی ها و ناهمگونی های محتوایی فیلم قدمگاه با جامعه، به چگونگی ارتباط این فیلم با تماشاگران نیز پی ببرد.

بنابر این گزارش، قدمگاه، داستان مردم روستایی را روایت می کند که برای جشن نیمه شعبان آماده می شوند و پسری جوان که در آن میانه برای قدمگاه امام زمان نذر کرده تا بتواند پدر و مادرش را پیدا کند و در نهایت متوجه می شود مردم روستا به مادرش بدگمان بوده و او زیر ضربه های خشمگینانه مردم که او را کتک می زنده اند جان داده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>