سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

روایت حسینی‌وند از نگرانی حاتمی‌کیا در اتاق تدوین/ سه فیلم در جشنواره فجر

che-movie

مهدی‌ حسینی‌وند تدوینگر «چ» حضور مداوم ابراهیم حاتمی‌کیا در اتاق تدوین را خوشایند و به نفع فیلم توصیف کرد.

مهدی‌ حسینی‌وند تدوینگر «چ» حضور مداوم ابراهیم حاتمی‌کیا در اتاق تدوین را خوشایند و به نفع فیلم توصیف کرد.

حسینی‌وند درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: مشغول تدوین فیلم «بازگشت» به کارگردانی علی قوی‌تن هستم. این فیلم داستان نقاشی است که در کویر به دنبال سوژه نقاشی‌اش می‌گردد. علی قوی‌تن بعد از «نسکافه داغ داغ» لحن خاص خود را در سینما پیدا کرد و در هر تجربه در این لحن پیشرفت کرد. او شیفته سینمای خودش است. این نوع از سینما را تازه کشف کرده و بسیار دوستش دارد.

وی افزود: چیزی که در او من را بسیار جذب می‌کند صداقتی است که در خودش و فیلمش وجود دارد. در تدوین سعی ‌می‌کنم به ذهنیت او نزدیک شوم. شاید این نوع از سینما مد نظر من نباشد ولی صداقت جاری در آن را دوست دارم. او در سینمایش دنبال حرف بزرگ نیست. به عنوان یک بیننده سینمای او برای من جالب توجه است.

وی درباره تدوین مجموعه «شاهگوش» افزود: «شاهگوش» بعد از «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» سومین همکاری من با میرباقری است. بین ما تفاهم و صمیمیت وجود دارد. حرف هم را می‌فهمیم. هر کسی دوست دارد با میرباقری کار کند. علی رغم همزمانی تصویربرداری و تدوین همکاری با این پروژه را پذیرفتم.

حسینی‌وند که تدوین فیلم «به تهران خوش‌ آمدید» را بر عهده داشته در این باره گفت: این اولین تجربه همکاری من با رضا سبحانی کارگردان این فیلم بود. فیلمنامه را که خواندم بسیار جذب شدم. می‌توانم بگویم این فیلم در جشنواره دیده خواهد شد و نمره خوبی خواهد گرفت.

این تدوینگر درباره تدوین تازه‌ترین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا توضیح داد: همه مخاطبان سینمای ابراهیم حاتمی‌کیا منتظرند بازگشت او به سینمای جنگ را ببینند. «چ» چهارمین تجربه همکاری من با این کارگردان است. صمیمیت و رفاقتی که بین من و حاتمی‌کیا هست اتاق تدوین را برای من تبدیل به یک مکان لذت‌بخش می‌کند. در تدوین سعی می‌کنم مکمل کارگردان باشم و در جهت ایده‌های او به نحو احسن تلاش کنم. حاتمی‌کیا تا به فیلمی ایمان نداشته باشد آن را نمی‌سازد. این وجه از شخصیت او برای من همیشه جالب توجه بوده.

وی ادامه داد: او در اتاق تدوین همیشه نگران است. البته این نگرانی برای همه کارگردان‌ها تا وقتی فیلمشان را روی پرده نبینند وجود دارد. حاتمی‌کیا اما به شدت وسواس دارد و دوست دارد در لحظه لحظه تدوین حضور داشته باشد. چون با هم دوست و رفیق هستیم این حضور که اتفاقا منجر به یک اتفاق خوب می‌شود اذیتم نمی‌کند. در تجربه‌های دیگر با کارگردان‌هایی که فقط با آنها رابطه کاری دارم اگر حضور مداوم در اتاق تدوین داشته باشند شاید خیلی برایم خوشایند نباشد.

حسینی‌وند درباره اینکه برای کدامیک از فیلم‌هایی که تدوین کرده احتمال می‌دهد سیمرغ دریافت کند گفت: فیلم‌های خوبی مثل «سنتوری» یا «مهمان مامان» را تدوین کردم که برای هیچ کدام سیمرغ نگرفتم. به همین دلیل نمی‌توانم هیچوقت پیش‌بینی کنم کدام فیلمم دیده خواهد شد. اما حدس می‌زنم کارم در «چ» دیده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>