سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۸۸ در ۱۰:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
مركز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام كرد:

۵۴۴ مستند متقاضی شرکت در جشنواره «سینما حقیقت»

544 مستند متقاضي شركت در جشنواره «سينما حقيقت»

سوره سینما: سومین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت»، به میزبانی ۵۴۴ فیلم مستند ایرانی رفته تا بهترین فیلم‌های مستند یکسال اخیر سینمای ایران در سه گروه رقابتی به نمایش عمومی درآیند

سوره سینما: سومین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت»، به میزبانی ۵۴۴ فیلم مستند ایرانی رفته تا بهترین فیلم‌های مستند یکسال اخیر سینمای ایران در سه گروه رقابتی به نمایش عمومی درآیند

بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، از جمع ۵۴۴ فیلم مستند ثبت شده در دبیرخانه جشنواره، ۳۸۲ فیلم مستند کوتاه، ۱۲۷ فیلم مستند نیمه بلند و ۳۵ فیلم مستند بلند هستند.

۱۵۰ فیلم مستند دیگر که تولید دهه ۸۰ هستند نیز به صورت مستقل و جهت نمایش در بخش‌های جنبی جشنواره سینما حقیقت (نظیر مستندهای علمی- پزشکی، فرش ایرانی، مقاومت و بیداری، مستندهای سینما، مستند- تجربی، مستند انیمیشن) به دبیرخانه جشنواره ارجاع شده‌اند.

براساس این گزارش، این آثار در سه گروه مستندهای کوتاه (زیر ۳۰ دقیقه)، نیمه بلند (از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه) و بلند (بالای ۶۰ دقیقه) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

برپایه این گزارش، ۷۲۵ فیلم مستند خارجی نیز به دفتر جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارسال شده تا پس از انتخاب نهایی و در سه گروه مستندهای کوتاه (زیر ۳۰ دقیقه)، نیمه بلند (از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه) و بلند (بالای ۶۰ دقیقه)، به نمایش عمومی درآیند.

این گزارش می‌افزاید: در دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم رضوی نیز ۱۳۰ فیلم با موضوع حضرت امام‌رضا(ع) و معارف رضوی به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۵ فیلم سینمایی، ۶۴ فیلم مستند و ۵۱ فیلم کوتاه داستانی هستند. ضمن اینکه مسئولان جشنواره رضوی در بخش جنبی جشنواره، نمایش فیلم‌های منتخب با موضوع مفاخر خراسان و خراسان‌شناسی را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.

گفتنی است: سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینما حقیقت و پنجمین جشنواره فیلم رضوی، به ترتیب، طی روزهای ۲۳ تا ۲۸ مهرماه ۱۳۸۸ و ۳۰ مهر تا ۳ آبان‌ماه ۱۳۸۸ برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>