سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب
تبریک خسرو معصومی به نگار جواهریان/

جواهریان رقبای سختی در آسیا پاسیفیک دارد

negar-javaherian

خسرو معصومی که سابقه نامزدی در آسیاپاسفیک را دارد موفقیت نگار جواهریان را در هفتمین دوره این مراسم تبریک گفت.

خسرو معصومی که سابقه نامزدی در آسیاپاسفیک را دارد موفقیت نگار جواهریان را در هفتمین دوره این مراسم تبریک گفت.

معصومی که در ششمین دوره مراسم آسیا-پاسفیک نامزد جایزه بهترین فیلم شد درباره موفقیت سینماگران ایرانی در هفتمین دوره این مراسم به سوره سینما گفت: این مراسم در واقع به مثابه اسکار آسیایی است به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آکادمی این مراسم که حدود ۱۰۰۰ عضو اعم از چهره‌های برجسته سینمایی از اقصی نقاط دنیا دارد بهترین فیلم‌های سال آسیا و اقیانوسیه را انتخاب و معرفی می‌کنند.

این کارگردان ادامه داد: در واقع این مراسم جشنواره نیست که فیلم‌ها را نشان دهند و در واقع فیلم‌ها بررسی می‌شوند داوری هم به صورت اینترنتی انجام می‌شود. بردن این جایزه افتخار زیادی به همراه دارد ضمن اینکه نامزد شدن سینماگران ایرانی در شش رشته تا به الان جای تقدیر دارد و بسیار مهم است.

وی درباره نامزد شدن بازیگر «حوض نقاشی» گفت: به نگار جواهریان بازیگر فیلم «حوض نقاشی» برای این موفقیت خسته نباشید می‌گویم. جواهریان بازیگر بسیار خوبی است. امیدوارم که جایزه را ببرد اما رقبای سرسختی دارد. همچنین امیدوارم اگر بخت با او یار بود و جایزه را دریافت کرد فکر نکند این آخرین مرحله از بازیگری است. معمولا بازیگران ما با گرفتن جایزه‌های معتبر جهانی فکر می‌کنند به مرحله آخر بازیگری رسیده‌اند. در حالی که این جایزه‌ها باید مسئولیت آنها را بیشتر کند. قطعا این فروتنی در جواهریان هست و بسیار باعث خوشحالی است بازیگران سینمای ایران را در چنین مقامی ببینیم.

معصومی اضافه کرد: نامزد شدن «ماهی و گربه» و «گذشته» اتفاق بزرگی است. احساسم این است که اصغر فرهادی کارگردان «گذشته» جایزه را از آن خود خواهد کرد. تا جایی که می‌دانم فرهادی مورد علاقه اعضای آکادمی آسیا-پاسفیک است. البته فیلم مکری به دلیل ویژگی خاص ساختاری که دارد می‌تواند توجه را به خود جلب کند و شانس بردن جایزه را داشته باشد.

کارگردان «باد در علفزارها می‌پیچد» گفت: تجربه ثابت کرده که هر وقت ایرانی‌ها در هیئت داوران حضور داشته باشند سینماگران ایرانی‌ها در آن دوره حضور موفقی دارند. اما کمتر اتفاق می‌افتد داوران بی‌طرف باشد و با رعایت کامل انصاف دست به داوری بزنند. آنچه که مهم است این است که در حال حاضر از سینمای ایران با اعتبار یاد می‌شود و نامزد شدن در شش دوره این اعتبار را بیشتر کرده است.

سینماگران ایرانی در هفتمین دوره مراسم آسیا-پاسفیک در شش رشته نامزد شده‌اند. نگار جواهریان بازیگر «حوض نقاشی» نیز در بخش بهترین بازیگر زن نامزد شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>