سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
همایون ارشادی در گفتگو با سوره سینما:

جواهریان لایق دریافت جایزه «آسیا پاسیفیک» است/ بازیگر بین‌المللی نداریم

p170ora2i42f112mh1j513u0115u6

بازیگر فیلم سینمایی «طعم گیلاس» ضمن تحسین نوع بازیگری نگار جواهریان حضور سینمای ایران در مجامع بین‌المللی را مثبت ارزیابی کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «طعم گیلاس» ضمن تحسین نوع بازیگری نگار جواهریان حضور سینمای ایران در مجامع بین‌المللی را مثبت ارزیابی کرد.

همایون ارشادی بازیگر سینما، که به عنوان بازیگر در چندین پروژه بین المللی نیز به ایفای نقش پرداخته است، درباره حضور بین‌المللی سینمایی ایران در فستیوال‌های خارجی و تاثیر آن در بین‌المللی و شناخته شدن بازیگران ایرانی به سوره سینما گفت: با با نسبت دادن عنوان بازیگر بین‌المللی برای سینمای ایران و سینمای برخی از کشورها مخالم. چرا که بازیگر بین‌المللی مقتضیات و معیارهای خاص خود را دارد. بازیگر بین‌المللی  کسی است که در اغلب جاهای دنیا او را بشناسند. این شهرت و شناخت نیز مستلزم چرخه صحیح صنعت سینما است و برای تعداد معدودی از بازیگران کشورهای صاحب سینما پیش می‌آید.

بازیگر فیلم سینمایی «درخت گلابی» ادامه داد: به طور مثال من بازیگر ایرانی‌ هستم که با بضاعت خود و سینمای ایران در چند فیلم خارجی نیز بازی کردم. با این چند همکاری من بازیگر بین‌المللی نمی‌شوم. گاهی در کشور خودمان هم معروف نیستیم چه برسد به اینکه  سطح گسترده‌ای  از مخاطبان سینمای دنیا ما را بشناسند.

بازیگر فیلم سینمایی «طعم گیلاس» درباره حضور فیلم‌های سینمای ایران در مجامع بین‌المللی ومعرفی کردن بازیگران ایرانی به کارگردانان خارجی به این واسطه گفت: همکاری‌هایی که اغلب بین بازیگران ما و کارگردانان خارجی اتفاق می‌افتد به واسطه همین حضور فیلم‌ها در فستیوال‌ها و مراسم مختلف بین‌المللی است. پس این ارتباط کاملا متکی به چنین حضورهایی است. نمونه مشخص که در یکی دو سال اخیر اتفاق افتاده، حضور پیمان معادی در چند پروژه مهم خارجی است. بعد از دیده شدن «جدایی نادر از سیمین» در سطح جهان بازی این بازیگر نیز دیده شد.

ارشادی درباره اهمیت فستیوال آسیا پاسیفیک و کاندیدا شدن نگار جواهریان برای بازی در فیلم سینمایی «حوض نقاشی» در میان بازیگران زن گفت: این مراسم از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از رویدادهای مهم سینمایی محسوب می‌شود. من جنس بازی نگار جواهریان را از زمان «طلا و مس» دوست دارم و معتقدم بازیگر توانمندی است. مطمئنا حالا که نام این بازیگر در بین نامزدهای «آسیا پاسیفیک» دیده می‌شود، لیاقت دریافت چنین جایزه‌ای است. امیدوارم این اتفاق بیفتد چرا که تاثیر مثبتی در بازیگری سینمای ایران خواهد گذاشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>