سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۳۹۲ در ۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب
راعی در گفتگو با سوره سینما:

مخاطب امروز از فرهنگ اصیل ایرانی جدا شده است

mojtaba-raee

کارگردان فیلم سینمایی «ترنج» تاکید کرد مخاطب امروز سینما از فرهنگ اصیل ایرانی فاصله گرفته است.

کارگردان فیلم سینمایی «ترنج» تاکید کرد مخاطب امروز سینما از فرهنگ اصیل ایرانی فاصله گرفته است.

سوره سینما- فیلم سینمایی «ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی این روزها اکران شده است. فیلمی با مخاطب خاص. داستان فیلم تازه این کارگردان که بخش اعظم کارنامه‌اش را روایت داستان‌هایی درباره توجه به اصل و معنای زندگی و گرایش به معنویت شکل داده درباره مینیاتوریستی است که با اندیشه‌ مرگ دست به گریبان است و تلاش می‌کند با سیر و سلوکِ درونی از آن مرحله عبور کند. کنترل بازی رضا ناجی (در مقایسه با سایر فیلم‌ها)، استفاده درست از بازیگران در نقش‌هایی تازه و جلوه‌های بصری خوب فیلم، از جمله امتیازهای آن به شمار می رود.

raee-1

«ترنج» به گفته راعی با «تولد یک پروانه» و «سفر به هیدالو» یک سه گانه تشکیل می‌دهند. به تعبیر وی «ترنج» در کنار این دو فیلم معنا پیدا می‌‎کند. سوره سینما در گفتگویی مفصل با این فیلمساز وجوه مختلف «ترنج» را بررسی کرد. راعی  در این گفتگو به مباحث متنوع از جمله چگونگی ساخت «ترنج» و تعریف مخاطب ایرانی و فرهنگ ایرانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه نه تنها مخاطب ایرانی از فرهنگ ایرانی خود جدا شده بلکه بسیاری از فیلمسازان هم نسبت به فرهنگ ایرانی خود بیگانه هستند.

 مشروح مفصل این گفتگو به زودی در سوره سینما منتشر خواهد شد. «ترنج» با بازی رضا ناجی، محمود پاک نیت، محمدرضا داوودنژاد، حسین محجوب، محمود نظرعلیان و … بازیگران این فیلم هستند. حوزه هنری «ترنج» را پخش می‌کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>