سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
زینال‌زاده در گفتگو با سوره سینما:

در سال‌هایی که گذشت حمایت عادلانه از سینماگران ندیدیم

Moharam-zeynal-zadeh

یک کارگردان و بازیگر سینما حمایت از فیلمسازان در سال‌های اخیر را ناعادلانه قلمداد کرد.

یک کارگردان و بازیگر سینما حمایت از فیلمسازان در سال‌های اخیر را ناعادلانه قلمداد کرد.

محرم زینال‌زاده بازیگر و کارگردان سینما درباره علت کم کاری‌اش به سوره سینما گفت: از حدود ۵ سال پیش درگیر نگارش فیلمنامه سینمایی «واله عاشق» بودم و در این مدت با مذاکرات و تعاملی که با بنیاد سینمای فارابی داشتیم، زیر نظر آقای میرعلایی نگارش فیلمنامه انجام شد. پس از کش و قوس‌های بسیار بالاخره امسال قطعی شد که ما این فیلم را در باکو به تولید برسانیم تا اینکه به تغییر مدیریت‌ها خوردیم و دوباره ساخت این فیلم به تعویق افتاد.

کارگردان فیلم سینمایی «ساز ستاره» ادامه داد: «واله عاشق» قصه و درامی آذری دارد که در یک فضای موسیقیایی روایت می‌شود. امیدواریم که این انرژی که برای فیلمنامه گذاشتیم با تغییر مدیران تلف نشود و کار به تولید برسد. چیزی که در سال‌های اخیر در سینمای ایران وجود نداشته عدالت است. چرا نباید همه فیلمسازان با توجه به توانایی خود از حمایت‌ها یکسان بهره ببرند؟ آقای شفیع آقامحمدیان برای یک پروژه جنگی من، بودجه ۵۳ میلیون تومانی را بسیار سخت تصویب کرد، اما برای پروژه «لاله» خیلی راحت می‌گوید ۷_۸ میلیارد تومان پولی نیست. واقعا این گونه مدیریت باعث تاسف است.

کارگردان فیلم سینمایی «آی پارا» افزود: به تازگی برای یک همکاری مشترک با یک پروژه  سینمایی با عنوان «کوله بار نفس» کشور ترکیه که قرار است در کمپانی «سرفیلم» دعوت شده‌ام. کارگردانی این فیلم را قرار است عمر لواغلی انجام دهد و من به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان هنری قرار است با آنها همکاری کنم. بنا داریم مذاکراتی با بنیاد فارابی داشته باشیم که اگر تمایل داشتند به صورت مشترک ایران و ترکیه این فیلم ساخته شود. اگر این اتفاق افتاد که خیر است و اگر که نه فیلم را در ترکیه حتما خواهیم ساخت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>