سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب
مجتبی فرآورده:

مردم حق دارند نخواهند در سینما تله فیلم ببینند/ تکلیف مدیران سینمایی روشن نبود

mojtaba-faravardeh

مجتبی فرآورده تاکید کرد بالا رفتن امکانات دسترسی به انواع فیلم‌ها مردم را از سینما دور کرده است.

مجتبی فرآورده تاکید کرد بالا رفتن امکانات دسترسی به انواع فیلم‌ها مردم را از سینما دور کرده است.

فرآورده درباره دلایل کم کار بودن خود به سوره سینما گفت: چند فیلمنامه سینمایی در دست دارم که ممکن است در آینده نزدیک یکی از آنها را کلید بزنم. منتظرم شرایط سینما قدری مطلوب شود. در این سال‌ها تکلیف متولیان فرهنگی با سینما روشن نبود. تا وقتی شرایط به سامان نشود، من نمی‌توانم برای ساخت فیلم تازه قدمی بردارم.

وی افزود: دورانی سینما از طراوت برخوردار بود و ما می توانستیم بابت فروش فیلم های طنز آرامش خاطر داشته باشیم، مدتی است اما سینما به طور مشخص نداریم. مردم دیگر حاضر نیستند پول و وقت خود را بدهند و بروند روی پرده سینما تله فیلم تماشا کنند. این مردمی که می گویم منظورم یک خیل قابل توجه است که به طور مداوم سینما رفتن را در برنامه خود گنجانده باشند. جمعیتی که سینما در دهه هایی از حضور آن‌ها  بهره مند بود و دیگر نیست.

فرآورده با اشاره به پیشرفت های تکنولوژیکی که طی ۱۰ سال گذشته حاصل شده گفت: یک دهه قبل مردم چاره ای جز گذراندن وقت در سینما نداشتند، اما امروز این هنر و صنعت رقیبان قدرتمندی دارد مثل ماهواره و اینترنت. حتی تلویزیون خودمان ۲۲ شبکه دارد که فیلم های روز را پخش می کند. سینمای امروز حق سینما و مخاطب اش را ادا نمی کند و تا این اتفاق رخ ندهد، مردم به سینما باز نمی‌گردند.

مجتبی فرآورده تهیه‌کننده  فیلم‌های سینمایی «ملک سلیمان» و «ترکش‌های صلح» است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>