سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
هنوز برای «تا ثریا» متأسفم/

آزیتا حاجیان با «کیمیا» به خرمشهر می‌رود/ جشنواره فجر هیچوقت برایم خاطره‌انگیز نبوده

azita-hajian

بازیگر فیلم سینمایی «روبان قرمز» با اشاره به اینکه هیچ تغییر اساسی یکباره اتفاق نمی‌افتد تأکید کرد از جشنواره فجر امسال انتظار معجزه ندارد.

بازیگر فیلم سینمایی «روبان قرمز» با اشاره به اینکه هیچ تغییر اساسی یکباره اتفاق نمی‌افتد تأکید کرد از جشنواره فجر امسال انتظار معجزه ندارد.

آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: قرار است در سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی بازی کنم. در این سریال نقش مادری را بازی می‌کنم که در شرایط پیچیده اجتماعی و سیاسی قرار می‌گیرد. این سریال به سال‌های قبل از انقلاب و زمان جنگ اشاره می‌کند. هنوز بازی من شروع نشده. بخش‌هایی از این سریال در خرمشهر تصویربرداری خواهد شد که طبیعتا من هم به خرمشهر خواهم رفت.

حاجیان درباره بازپخش مجموعه «تا ثریا» توضیح داد: بازپخش این مجموعه را ندیده‌ام. تقریبا همه نقش‌هایی که تا الان بازی کرده‌ام از من دور بوده و ثریا هم یکی از این کاراکترها بود. تعلق خاطر زیادی به آن دارم. اما همیشه برای اتفاقی که برای این سریال افتاد و سرنوشتی که در پخش به آن دچار شد که حدود ۸ قسمت از آن حذف شد متأسفم، یک گروه ۴۰ نفره برای تولید با کیفیت یک مجموعه تلاش می‌کنند اما در میانه راه با برخورد حذفی آقایانی که صلاح می‌بینند برای حذف بخش‌هایی از سریال تصمیم بگیرند مواجه می‌شوند. اتفاقی که برای «تا ثریا» افتاد در برداشت مردم از سریال تأثیر منفی گذاشت. بعضی‌ها نتوانستند متوجه داستان شوند و این مسئله باعث شرمندگی ما بازیگران و عوامل فیلم در مواجهه با مردم شد.

وی درباره پیش‌بینی خود از جشنواره فیلم فجر امسال گفت: بعید می‌دانم امسال شاهد اتفاق ویژه‌ای در جشنواره فجر باشیم. هیچ چیز یک دفعه اتفاق نمی‌افتد. ممکن است شاهد حسن نیت بیشتری از مدیران نسبت به سینماگران باشیم و هنرمندان بتوانند دیدگاه گسترده‌ای را در فضای بازتری ارائه کنند همین خوب و کافی است. اما قطعا من انتظار معجزه ندارم.

این بازیگر که در دوره هفدهم جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین را برای فیلم «روبان قرمز» دریافت کرد، درباره اهمیت این جشنواره و اهدای سیمرغ به هنرمندان افزود: جشنواره فجر هیچ‌وقت برای من خاطره‌انگیز نبوده و از برگزاری آن اتفاق خاطره‌انگیزی در ذهن ندارم. سیمرغ هم برایم مسئله و دغدغه نبوده حتی زمانی که آن را دریافت کردم. برای سیمرغ کار نمی‌کنم، برای دل خودم و دل مردم بازی می‌کنم. سیمرغ در واقع به نوعی خسته‌ نباشید برای زحمت‌هایی است که هنرمندان کشیده‌اند و اینکه مردم بدانند بازیگران چه تلاشی برای ایفای نقش‌هایشان می‌کنند.

حاجیان که هشت سال پیش نمایشی به نام «یک مرد، یک زن» را کارگردانی کرده بود درباره فعالیتش در این زمینه توضیح داد: هنوز جرئت نکرده‌ام سمت تئاتر بروم. خوشبختانه هر از گاهی پیشنهادهایی دارم. تا وقتی که تئاتر به سامان نرسد جرئت نمی‌کنم سمتش بروم. تئاتر باید یک متولی دلسوز و جدی داشته باشد. با اینکه نمایش «یک مرد، یک زن» با استقبال خوبی از مردم مواجه شد اما پیچیدگی‌های بوروکراتیک خیلی برایم سخت بود و برای مواجهه با آنها باید انرژی گذشتن از هفت خوان را داشته باشید.

آزیتا حاجیان بازی در فیلم‌های سینمایی «موج مرده»، «دزد عروسک‌ها»، «اوینار»، «محیا» و مجموعه‌های «دبیرستان خضراء»، «امام علی (ع)»، «سفر سبز» و … را در کارنامه دارد.