سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

رضا برجی: واکنش های احساسی و سیاسی موجب لطمه به بدنه سینمای مستند می شود

رضا برجی: واكنش های احساسی و سیاسی موجب لطمه به بدنه سینمای مستند می شود

رضا برجی عکاس و فیلمساز مستند کشور در واکنش به بیانیه اخیر جمعی از مستندسازان در عدم ارسال آثار خود به جشنواره «سینما حقیقت» اینگونه رفتارهای احساسی را موجب لطمه به بدنه سینمای مستند دانست

رضا برجی عکاس و فیلمساز مستند کشور در واکنش به بیانیه اخیر جمعی از مستندسازان در عدم ارسال آثار خود به جشنواره «سینما حقیقت» اینگونه رفتارهای احساسی را موجب لطمه به بدنه سینمای مستند دانست

بنا بر گزارش سایت سوره سینما، وی که از فعالان برجسته عرصه عکس و فیلم دوران دفاع مقدس و نیز از جانبازان شیمیایی آن سالهاست با اشاره به تحریم این جشنواره از سوی برخی سینماگران در اعتراض به درگیری های انتخاباتی اخیر گفت: در تولید یک اثر مستند مانند هر اثر تصویری دیگر علاوه بر کارگردان و یا تهیه کننده عوامل بسیاری دخالت دارند که سلب انگیزه از آنها تنها به واسطه یک واکنش سیاسی، دور از انصاف است.

وی اضافه کرد: ترویج این رویه و آن هم به بهانه جریانات اخیر سیاسی کشور، جز انفعال ارمغان دیگری برای سینمای مستند به عنوان مظلوم ترین و مهجورترین بخش سینما در پی نخواهد داشت.

برجی با تأکید بر اینکه تبعیت از قوانین جاری کشور،‌ آرامش را برای همگان همراه خواهد داشت خاطرنشان ساخت: اقشار مختلف سینمایی به عنوان بخشی از نخبگان جامعه با تکمین و پیروی از قانون علاوه بر دستیابی به آرامش فکری فرصت مناسبی را برای بروز خلاقیت های هنری خود به دست خواهند آورد.

وی گفت: صدور اینگونه بیانیه های سیاسی و به نوعی احساسی،‌ از نشاط و پویایی بسیاری از فعالان این نوع سینما در نقاط مختلف کشور و همچنین جوانان علاقه مند به فعالیت در خلق آثار مستند می کاهد.

رضا برجی در پایان با اشاره به آفت های ناشی از رفتارهای حزبی در میان هنرمندان به برخی متولیان اصلی اینگونه اقدامات توصیه کرد تشنج آفرینی های سیاسی را کنار گذاشته و برای خانواده بزرگ سینمای مستند کشور دغدغه های فکری ایجاد ننمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>