سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

نظرات شورای پروانه ساخت جدید سازنده است/ حرص‌ و‌ طمع تم فیلم جدید‌ اسعدیان

kaveh-sajadi

یک کارگردان جوان با گلایه از شورای قبلی پروانه ساخت از برخورد شورای پروانه ساخت جدید ابراز رضایت کرد.

یک کارگردان جوان با گلایه از شورای قبلی پروانه ساخت از برخورد شورای پروانه ساخت جدید ابراز رضایت کرد.

کاوه سجاد حسینی که به تازگی برای ساخت اولین فیلم سینمایی خود با عنوان موقت «ضد نور» به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان پروانه ساخت دریافت کرده درباره وضعیت تولید این فیلم به سوره سینما گفت: خوشبختانه بعد از مدت‌ها که ما در مدیریت قبلی به دنبال دریافت پروانه ساخت برای این فیلمنامه بودیم با تغییر مدیریت و شورای جدید موفق به دریافت مجوز شدیم. قبلا فیلمنامه را با نام «بوفالو» به شورا ارائه کردیم اما با توجه نظرشورا حدود ۸ بار بازنویسی روی فیلمنامه انجام شد. آقای سجادپور با صراحت به ما اعلام کرد به هیچ عنوان به شما برای ساخت این فیلمنامه مجوز نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: با تشکیل شورای جدید دوباره برای دریافت پروانه اقدام کردیم. نظر سازنده اعضای شورای پروانه ساخت کنونی برای من مفید و جذاب بود و از همین نظرات کاملا وجه تمایز شورای قبلی و فعلی را می‌توان فهمید. خوشبختانه برای فیلم اول من آقای اسعدیان در کنارم قرار گرفتند که تاکنون انرژی مثبت و اخلاق منحصر به فردشان برایم بسیار جذاب و پیش‌برنده بوده است. ما هفته آینده پیش‌تولید جدی این فیلم را شروع خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم نیمه دی ماه فیلمبرداری را آغاز کنیم.

سجادی حسینی افزود: این فیلم یک درام اجتماعی دارد که در مضمون خود عواقب طمع و حرص را دنبال می‌کند. شخصیت‌های اصلی فیلمنامه یک مرد و دو زن هستند. یکی از کاراکترهای اصلی را سهیلا گلستانی بازی خواهد کرد. با توجه به فضای فیلمنامه که اغلب صحنه‌‎های آن در بندر انزلی می‌گذرد بخشی از پیش تولید را در این شهر انجام خواهیم داد. با توجه به زمان شروع فیلمبرداری این فیلم به جشنواره فیلم فجر امسال نمی‌رسد.

کاوه سجادی حسینی  تاکنون چند فیلم تلویزیونی کارگردانی کرده و سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان در سینما حضور داشته است. همایون اسعدیان تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «سعادت آباد» و کارگردانی فیلم های سینمایی «طلاومس»، «بوسیدن روی ماه» و… را در کارنامه دارد.