سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

اکران و نقد و بررسی مستند خانه دوم در خانه هنرمندان ایران

اكران و نقد و بررسي مستند خانه دوم در خانه هنرمندان ايران

نشست اکران و نقد و بررسی ویژه فیــلم مستند نیمه بلند «خانه دوم» به کارگردانی «مهوش شیخ الاسلامی» ساعت ۱۸ سه شنبه، ۳شهریور، در سالن بتهوون خانه هنرمندان ایران روی پرده می رود

نشست اکران و نقد و بررسی ویژه فیــلم مستند نیمه بلند «خانه دوم» به کارگردانی «مهوش شیخ الاسلامی» ساعت ۱۸ سه شنبه، ۳شهریور، در سالن بتهوون خانه هنرمندان ایران روی پرده می رود

بنا برگزارش «سوره سینما»، این مستند، روایتی از «سباستین» اهل هلند است که با شریک ایرانی خود هتلی سنتی را در یزد مدیریت می کند. او درباره این هتل می گوید «این هتل محلی برای تبادل فرهنگ ها است. مسافرین این هتل اکثرا با یک کوله پشتی سفرمی کنند آنها در مورد سفر عقاید خاص خود را دارند و به آنچه در رسانه ها می شنوند اکتفا نمی کنند و معتقدند تنها تجربه سفر است که به شناخت منجر می شود و…»

کارگردان فیلم هم در ارتباط با موضوع فیلم اش می گوید «گفتگوی تمدن ها در گفتگو ساده است و در عمل دشوار، از سفر شناخت ناشی می شود و از گفتگو دوستی و محبت، نمی توان در خانه نشست بلکه باید سفر کرد و با مردم آشنا شد.»

قابل توجه است، مهوش شیخ الاسلامی، فارغ التحصیل مدرسه فیلم لندن و از سینماگران موفق ایرانی ست که علاوه بر کارگردانی فیلم های کوتاه و مستند، تدریس در دانشکده صدا و سیما، تحقیق، مدیریت برنامه و تولید بر عهده دارد و تاکنون داور جشنواره های متعدد داخلی و خارجی نیز بوده است.

این فیلم ساز، مدیریت برنامه و تولید سریالهای ماندگاری چون: دایی جان ناپلئون، هزار دستان، سر به داران و کوچک جنگلی را برعهده داشته و علاوه بر این، تحقیق و کارگردانی فیلم های: سپید جامگان، دست ها، یوفک، چارشو، پرسنگ دوز، برگ سبز، پیر حرا، قاتل یا مقتول، ماده ی ۶۱ و به کجا تعلق دارم را در کارنامه ی خود دارد. وی با ساخت این فیلم ها، موفق به کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی شده و تقدیر و تحسین داوران و مخاطبان این جشنواره ها را برانگیخته است.

این مستندساز تاکنون موفق به دریافت جایزه‌ بزرگ جشنواره‌های: تامپوه‌ی فنلاند، یادوکوند پرتغال و سن پترزبورگ روسیه شده است.

پلاک افتخار لویی‌لوپرنس جشنواره‌ لیدز، جایزه‌ جشنواره‌های یاماگاتای ژاپن، شیکاگوی آمریکا و آمستردام هلند برای فیلم یوفک، جایزه‌ی بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره‌ سینمای جوان برای فیلم چارشو، جایزه‌ی اول جشنواره‌ی مستند دریایی کیش و ارگ جدید بم، جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ رومانی، تندیس بهترین فیلم جشنواره‌ میراث فرهنگی یادگار و جایزه‌ی جشنواره‌ یاماگاتای ژاپن برای فیلم پیر حرا از دیگر جوایز معتبری است که این مستندساز معروف دریافت کرده است.

گفتنی است، این برنامه در ادامه سلسله برنامه های اکران و نقد و بررسی آثار شاخص مستند سینمای ایران است که به کوشش انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران و با همکاری خانه هنرمندان ایران ساعت ۱۸ سه شنبه های هر هفته در این مکان برگزار می شود برگزار می شود. علاقه مندان برای حضور در آن می توانند به خانه هنرمندان ایران واقع در: خیابان موسوی، فرصت شمالی، خیابان ایرانشهر شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>