سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب
با هدف حمایت از تولید مستندهای خلاق و باكیفیت

«صندوق مستند ایران» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

«صندوق مستند ایران» فعالیت رسمی خود را آغاز كرد

سوره سینما: همزمان با برپایی سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینما حقیقت، «صندوق مستند ایران» نیز تحت نظارت و پوشش «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، از تولید مستندهای خلاق و با کیفیت در ایران و سراسر جهان حمایت می‌کند

سوره سینما: همزمان با برپایی سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینما حقیقت، «صندوق مستند ایران» نیز تحت نظارت و پوشش «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، از تولید مستندهای خلاق و با کیفیت در ایران و سراسر جهان حمایت می‌کند

بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هدف از راه‌‌اندازی بخش ملی «صندوق مستند ایران»، تحقق سینمای ملی و تقویت سینمای مستند خلاق ملهم از هویت فرهنگی جامعه ایرانی- اسلامی اعلام شده تا به حمایت از پروژه‌هایی که دارای تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار ایرانی بوده و برای ارائه یا تکمیل پروژه نیاز به حمایت دارند، پرداخته ‌شود.
برپایه این گزارش، شرایط «صندوق مستند ایران» به این شرح اعلام شده‌ است:

تکمیل فرم مخصوص توسط کارگردان (با برخورداری از تجربه تولید حداقل ۳ فیلم مستند به نمایش درآمده)، معرفی یک تهیه‌کننده حقیقی سینمای مستند، ارائه طرح،‌ پژوهش مکتوب، برآورد بودجه و برنامه زمان‌بندی شده تولید و … ضمن اینکه اولویت به پروژه‌هایی داده خواهد شد که «راف کات» خود را ارائه نمایند.

این گزارش می‌افزاید: عموم کارگردانان باتجربه سینمای مستند حداکثر تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۸۸ فرصت دارند تا طرح‌های خود را به «صندوق مستند ایران» به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول، دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت، تلفن ۱۴ و ۸۸۵۲۸۳۱۲ ارائه دهند.

یک گروه داوری متشکل از نمایندگان صنوف، تهیه‌کننده‌ها، مستندسازها، منتقدان و دست‌اندرکاران سینمای مستند، طرح‌های ارائه شده را بررسی و ۱۰ طرح برتر را انتخاب خواهندکرد. ستاد برگزاری جشنواره سینما حقیقت نیز همزمان با ایام برپایی جشنواره، نسبت به دعوت از ارائه‌دهندگان این ۱۰ طرح برگزیده (کارگردانان و تهیه‌کنندگان) اقدام نموده تا ضمن حضور در جلسات مشورتی با هیأت داوران و ارائه تحلیل‌ها و تکمیل ایده‌ها، سه طرح نهایی انتخاب و به منظور تولید، تا سقف ۸ میلیون تومان مورد حمایت «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» قرار بگیرند.

از سوی دیگر و در بخش ویژه «تجربه‌های نو» صندوق مستند ایران، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویی نیمه‌حرفه‌ای در دستور کار این صندوق قرارگرفته‌است تا ۱۵ طرح دانشجویی انتخاب و ارائه‌دهندگان آن به جشنواره دعوت شوند. در طول برپایی جشنواره نیز این طرح‌ها توسط یک هیأت داوری مورد بررسی قرارگرفته‌ تا ضمن بحث آموزش تکمیلی، از ۵ طرح نهایی تا سقف ۲ میلیون تومان حمایت به‌عمل آید.

فرم «صندوق مستند ایران» روی سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir قابل دسترسی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>