سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب
الهام چرخنده:

در «آوای باران» یک نقش منفی را بازی کردم که مخاطب دوستش دارد

elham-charkhandeh

الهام چرخنده بازی خود در سریال در حال پخش «آوای باران» را به خاطر برش زمانی تجربه‌ای سخت عنوان کرد.

الهام چرخنده بازی خود در سریال در حال پخش «آوای باران» را به خاطر برش زمانی تجربه‌ای سخت عنوان کرد.

چرخنده به سوره سینما گفت: در همین چند قمستی که سریال «آوای باران» به کارگردانی سعید سهیلی زاده روی آنتن رفته، استقبال خوبی از مردم دیده ام و راستش باورم نمی شد مردم ما هنوز با تلویزیون تا این حد ارتباط برقرار کنند. شخصیت من، «زیور» نیز با اینکه یک کاراکتر منفی است، اما به مذاق مردم خوش آمده و به نوعی آن را باور کرده اند. همین موضوع خستگی را از تن بازیگر بیرون می کند ، با اینکه ما همچنان بر سر تصویرداری هستیم.

وی افزود: امیدوارم این سریال به اندازه ای که حق آن است، دیده شود. همه عوامل برای آن بسیار زحمت کشیدند، من و سام درخشانی به دلیل برش زمانی که رخ می دهد، نقش بسیار سختی را تجربه کردیم که صحیح در آمدن این نقش ها ، تاثیر زیادی در چالش‌برانگیزی روند قصه داشت. کاراکتر زیور با اینکه یک زن دو رو است، اما در نگاه من زشت جلوه نکرد و تلاش داشتم تمام زوایای شخصیتی او را به نمایش بگذارم.

avaye-baran1

چرخنده گفت: پیش از این بازی در سریال محمدرضا آهنج با نام «آسمان من» را تجربه کردم که هنوز پخش نشده است. در این مجموعه اپیزودیک در یکی از قسمت ها نقش زنی را بازی می کنم که قصد دارد یک هواپیما را بدزدد. من برای نزدیک شدن به چنین کاراکتری باید این موضوع را در نظر می گرفتم که یک تروریست قبل از هر چیز یک رفتار کاملا عادی یا حتی دوست داشتنی خواهد داشت تا کسی به او شک نکند و لو نرود. ضمن توجه به این نکته باید منفی بودن ذاتی یک تروریست را هم حفظ می کردم. بنابراین نقش چالش برانگیزی بود که هر بازیگری می تواند از آن استقبال کند. در فیلم «پروانه» به کارگردانی جلیل سامان نیز بازی کرده ام که نقشم در آن تا حدودی به تجربه ام در «آسمان من» نزدیک است.

این بازیگر تلویزیون و سینما درباره فعالیت حرفه ای یک سال اخیر خود توضیح داد: مدتی در خارج از ایران به سر می بردم و پس از بازگشت، به نظرم به میزان قابل توجهی فعال بودم. علاوه بر پروژه هایی که ذکر کردم در فیلم سینمایی «دامنه های سپید» به کارگردانی محمدابراهیم معیری نیز یک تجربه سخت برای من بود. در این پروژه با یک عقاب بزرگ کار کردم که بازی را دشوار می کرد. همچنین در فیلم «اسب ها همچنان می تازند» نقش مقابل سعید راد را بازی می کنم. او یک زن وحشی روستایی است که تا حدودی می تواند تداعی گر فیلم «باشو غریبه کوچک» هم باشد.

avaye-baran2

الهام چرخنده گفت: تا به حال در تله فیلم بازی نکرده ام و این موضوع دلیل خاصی ندارد جز اینکه فیلمنامه های خوبی دریافت نمی‌کنم. چند ماه اخیر در تئاتر «انتهای مهتاب» بازی داشتم که تمرین آن به پایان رسید و نمی‌دانم چه زمانی روی صحنه می آییم. نقشی که در این نمایش بازی کرده ام، تجربه بسیار متفاوتی است. امیدوارم مردم در آینده به تماشای این نمایش بنشینند، به نظرم کار خوبی است.

الهام چرخنده در فیلم‌های سینمایی «سوگند»، «شب یلدا» و «عروسی مهتاب» بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>