سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۵۷ ق.ظ چاپ مطلب
فاطمه گودرزی:

بازیگران نوجوان کمک کردند تا گیلکی را یاد بگیرم

fatemeh-goodarzi

فاطمه گودرزی همکاری بازیگران نوجوان مجموعه «خانه‌ای روی تپه» را در آموختن لهجه گیلکی موثر دانست.

فاطمه گودرزی همکاری بازیگران نوجوان مجموعه «خانه‌ای روی تپه» را در آموختن لهجه گیلکی موثر دانست.

گودرزی به سوره سینما گفت: اصلیت من به لرستان بر می‌گردد و در سریال «خانه ای روی تپه» باید برای نخستین بار لهجه گیلکی را تجربه می کردم. کار سختی بود، اما حضور بازیگران نوجوانی که نقش فرزندان مرا بازی می کردند و بومی همان منطقه بودند، بسیار کمک کننده بود. من به همراه آنان دیالوگ ها را تمرین می کردم و هر وقت مشکلی در گویشم وجود داشت، بچه ها اشکالم را برطرف می کردند. این سریال  درباره رسول نوجوان ۱۴ ساله روستایی است که به تازگی پدر خود را از دست داده و تصمیم می‌گیرد برای تامین هزینه‌های زندگی خانه مخروبه پدر بزرگش را تعمیر کرده و به گردشگران اجاره دهد. همزمان با این تصمیم مهم هاشم عموی رسول از سربازی باز می‌گردد در حالی که خود را مالک خانه می‌داند. روی هم رفته فکر می کنم سوژه تازه ای دستمایه کار ما قرار گرفت که امیدوارم مورد پسند مخاطب هم واقع شود.

وی افزود: پیش از این، سریال «بال‌های خیس» با بازی من از شبکه اول پخش شد. اگر مدتی است بیشتر در تلویزیون دیده می شوم، دلیل خاصی ندارد و اصلا نشانگر این نیست که عامدانه یک مدیوم خاص را انتخاب کرده باشم. موضوع این است که هر وقت متن خوبی به دستم برسد، می پذیرم. البته فیلمنامه خوب به تنهایی ملاک نیست. بارها پیش آمده در تله فیلم های خوبی بازی کرده ام، اما متاسفانه دیده نشده است. نمی دانم چرا هنوز جایگاه تله فیلم در تلویزیون به آنچه که باید برسد، نرسیده است. در سینما هم که فکر می کنم الان اکثریت بازیگران کم کار شده باشند. مگر اینکه صبر کنیم تا زمان بیشتری سپری شود و تصمیمات مدیران فرهنگی جدید بیشتر عملی شود. هر بازیگری به خاطر کارنامه ای که از خود باقی می گذارد، معتبر می شود و من نیز نمی توانم بی گدار به آب بزنم و انتخابی داشته باشم که تجربه های خوب قبلی ام را زیر سوال ببرد.

«خانه‌ای روی تپه» به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو در ۱۵ قسمت ۴۵ تولید شده و علاوه بر  فاطمه گودرزی، امیر نوری، مجید مشیری، لاله صبوری، مانا پاک سرشت، فرهاد بشارتی، عباس آتش سرو، بیژن امکانیان، همایون ارشادی، آتیلا پسیانی، زیبا بروفه، مهران رجبی، رحیم نوروزی، انوش نصر ماسوله، سیروس همتی، نسرین بابایی، نصراله رادش، ساقی زینتی ،مینا نوروزی ، طوفان مهردادیان، شیوا خسرومهر، حسین توشه، علی کوهپایه حقی، مهرداد بخشی ، دانیال خوش سیما، محمد امین امینی،میلاد احمدی نیا، عارف ابراهیمی دیلم، صائب محمدی، محمد جعفری سادات محله، مصطفی درزی، مازیار رضازاده در آن ایفای نقش می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>