سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۲ در ۴:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب
سازمان سینمایی در پي حل مشکل اکران/

تشکیل کار گروه تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش سال ۹۳

kargorooh-ekran

نخستین جلسه ساماندهی اکران و نمایش در سینمای ایران با حضور صاحبنظران و سینماگران این حوزه و مسئولین سازمان سینمایی برگزار شد.

نخستین جلسه ساماندهی اکران و نمایش در سینمای ایران با حضور صاحبنظران و سینماگران این حوزه و مسئولین سازمان سینمایی برگزار شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی محمد احسانی،  معاون آثار و فعالیت های سینمایی  با بیان اینکه حضار دراین جلسه صاحب تجربه و سابقه در سینما و مهمتر از آن امین ومعتدل هستند ، خواستار حل مشکلات در زمینه اکران و نمایش با همکاری و همیاری همه صنوف و دست اندرکاران این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در حلقه های دیگر مربوط به سینما مثل ساخت،تولید و … روند برنامه ریزی و حل مشکلات در حال شکل گیری است ،بر تدوین هرچه سریعتر قواعد و آیین نامه های شفاف در حلقه نمایش واکران تاکید کرد. برنامه ریزی با هدف تأمین منافع کلی سینما ،صنوف دست اندر کارمقوله تولید و از همه مهمتر خواست و نیاز مخاطب از دیگر اهداف و خواسته های  مسئولین سازمان سینمایی بود که از زبان احسانی در این جلسه بیان شد.

معاون آثار و فعالیت های سینمایی همچنین یادآور شد که تنوع در ارائه آثار خوب در همه فصول سال و به دنبال آن فروش مناسب سالن های سینما در همه روزهای سال موضوعی است که در اولویت کاری رئیس سازمان سینمایی قرار دارد و این موضوع با روحیه همکاری و نیت صادقانه  و رعایت منفعت جمعی به نتایج درست و پایداری خواهد رسید. درادامه حاضران جلسه به بیان مشکلات و معضلاتی که در حوزه سینمای ایران در جریان است پرداختند و ضمن تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات در جریان تدوین آئین نامه نمایش ، پرداختن به منافع عمومی سینما را اولویت کاری خود در این جلسات دانستند.

جلسه امروز -شنبه ۲۳آذر- با حضور علیرضا سرتیپی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان،علی آشتیانی پور،علیرضا داوود نژاد،غلامرضا فرجی، محمد احسانی، محمدرضا فرجی در سازمان سینمایی تشکیل شد. جلسه بعدی تدوین آئین نامه شورای صنفی نمایش روز سه شنبه همین هفته- ۲۶ آذر – برگزار خواهد شد.