سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب
دیشب شب سینما سپیده بود/

استقبال از دکتر اکبر اعتماد در سینما سپیده/ ستاره‌های روزهای دور در جمع جوانان

akbar-etemad

نمایش مستند «من اکبر اعتماد اتم می‌شکنم» در سینما سپیده با استقبال همراه شد.

نمایش مستند «من اکبر اعتماد اتم می‌شکنم» در سینما سپیده با استقبال همراه شد.

سوره سینما- شنبه ۲۳ آذرماه جشنواره سینما حقیقت روز پرشوری داشت. ساعت ۱۸ در سینما سپیده حس و حال عجیبی برقرار شد. دلیل شور و حال خاص در این ساعت نمایش فیلم مستند «من اکبر اعتماد اتم می‌شکنم» به کارگردانی سید وحید حسینی و احمد رضا گنجه‌ای در سالن شماره یک بود. مخاطبان زیادی برای دیدن این فیلم به این سینما آمده بودند.

این فیلم درباره دکتر اکبر اعتماد شخصیت علمی ایرانی، بنیانگذار و نخستین رییس سازمان انرژی اتمی ایران است که به «پدر فن آوری هسته‌ای ایران» شهرت یافته‌ است. فردی که پیش از انقلاب اسلامی بعد از تحصیل در خارج از کشور به ایران برگشت و پیشنهاد بنیان این سازمان و شروع فعالیت هسته‌ای را داد  و در این سازمان شروع به فعالیت کرد.

مستند «من اکبر اعتماد اتم می‌شکنم» شخصیتی را به مخاطب معرفی می‌کند که مطمئنا اغلب نام او را نشنیده‌اند. روایتی منصفانه از مردی وطن پرست که در طول نزدیک به ۵۰ سال همواره دلش با مردم سرزمینش بوده و جز برای پیشرفت کشورش قدمی بر نداشته است. مخاطبان در سینما سپیده با دیدن این فیلم آنقدر تحت تاثیر شخصیت این مرد قرار گرفته بودند که چند بار وسط نمایش فیلم او را تشویق کردند.

بعد از پایان فیلم وقتی که چراغ سالن روشن شد اعلام کردند که دکتر اکبر اعتماد در میان حضار است و این شخصیت برجسته مورد تشویق بی وقفه تماشاگران قرار گرفت. بعد از تشویق اغلب افراد از حس وطن پرستی او که به آنها هم در آن لحظه سرایت کرده بود به وجد آمده و با اشک و بغض با دکتر اعتماد سخن می‌گفتند و ابراز احساسات می‌کردند. حس و حال عجیبی که در سالن وجود داشت مدیون این فیلم مستند بود که کارگردانانش علی رغم وجود نقاط ضعفی در ساختار به خوبی آن را به مخاطب منتقل کردند.

دیشب در سینما سپیده ۲ نمایش فیلم مستند «خونه» به کارگردانی خدایار خاقانی بود. ناصر ملک‌مطیعی و نصرت‌الله وحدت بازیگران باسابقه به این سالن آمده بودند که آنها نیز مورد مهر و استقبال مخاطبان قرار گرفتند. روزهای پایانی مهمترین رویداد سینمای مستند با حضور سینماگران، ستاره‌ها و چهره‌های تازه فیلمسازی رونق گرفته و فضای گرمی بر این دوره از جشنواره حاکم شده است.