سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم فجر/

فیلم‌های افخمی، تبریزی و موتمن امروز به دفتر جشنواره فجر می‌رسند

13-10-19-152910653-1

فیلم‌های «سایه روشن»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «طبقه حساس» امروز شنبه ۳۰ آذرماه به دفتر جشنواره تحویل می‌شود.

فیلم‌های «سایه روشن»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «طبقه حساس» امروز شنبه ۳۰ آذرماه به دفتر جشنواره تحویل می‌شود.

جمال ساداتیان تهیه‌کننده به  سوره سینما گفت: فیلم‌های «سایه روشن» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» امروز به دفتر جشنواره تحویل داده می شود. از نگاه من، فیلم‌ها را باید بر اساس سابقه کارگردان‌ها قضاوت کرد. فرزاد موتمن «شب‌های روشن» را ساخته و آن امضا بر «سایه روشن» دیده می‌شود. البته «سایه روشن» فیلمی متفاوت است که شبیه آن را قبلا در سینمای ایران  نداشته‌ایم. از نظر روایت قصه‌ای و ساختار ، فیلم ویژه ای تحویل داده ایم اما هر اثر سینمایی در مقایسه با رقیبان خودش در یک جشنواره قضاوت می‌شود. باید دید فیلم در دو بخش بین‌المللی و مسابقه اصلی سینمای ایران چه جایگاهی پیدا می‌کند.

وی افزود: فیلم آقای افخمی هم رگه‌های جدی دارد و هم طنز. او کارگردانی است که روایت را به خوبی می‌شناسد . در «آذر، پرویز، شهدخت و دیگران» مهدی فخیم زاده و گوهر خیراندیش حضوری متفاوت دارند. ما در چند سال اخیر با بحران ریزش مخاطب رو به رو بوده ایم و می‌توانم بگویم فیلم هایی از این دست کمک می کنند تا اعتمادسازی شود و مخاطب دوباره به سینما برگردد.

فیلمنامه «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»را مرجان شیر محمدی نوشته که پیش از این نگارش رمانی به همین نام را بر عهده داشته و همزمان با نمایشگاه کتاب امسال منتشر شده است. مهدی فخیم‌زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، شهین تسلیمی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل‌خانی و امین میکائیلیان بازیگران این فیلم هستند.

همچنین «سایه روشن»  به کارگردانی فرزاد موتمن  داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک می کند که حافظه اش را به دست آورد.  این فیلم یک تریلر عاشقانه است که روایتی غیر خطی دارد و محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری و سونیا اسپهروم در آن به ایفای نقش می پردازند.

امروز فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی جوادنوروزبیگی هم به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده می شود.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>