سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ دی ۱۳۹۲ در ۹:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
انتظار از داوران جشنواره سی و دوم فجر بالاست/

محمدرضا سکوت با دو فیلم در راه جشنواره فجر

mohamadreza-sokoot2

محمدرضا سکوت فیلمبردار باسابقه با دو فیلم در سی و دومین جشنواره فجر حضور خواهد داشت.

محمدرضا سکوت فیلمبردار باسابقه با دو فیلم در سی و دومین جشنواره فجر حضور خواهد داشت.

سکوت به سوره سینما گفت: امسال چند فیلم در جشنواره دارم که اتفاقا شرایط خاصی دارند. مثلا «گنجشکک اشی مشی» یک فیلم سه اپیزودی مربوط به ژانر کودک و نوجوان است که در جشنواره فیلم اصفهان هم حضور داشت، اما به نظرم اتفاق خوبی است اگر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته باشد. فیلم دیگرم «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» نام دارد که نیمی از آن در عراق فیلمبرداری شد. از اینکه این فیلم در جشنواره حاضر باشد، خوشحال می شوم. به هر حال وقتی در یک مکان نا آشنا فیلمبرداری می کنی، شرایط کاری به کل فرق می کند. اینطور نبود که برای فیلمبرداری این پروژه به شیوه‌های عجیب و غریب نوینی متوسل شویم، اما از سیستم RED استفاده کردیم که به نظرم با توجه به امکاناتی که در اختیارمان بود، موفق عمل کردیم. اکثر فضاها نیز خارجی بود و تلاش داشتم موقعیت جغرافیایی اثر نیز به خوبی معرفی شود.

وی در خصوص نحوه داوری رشته های تخصصی در جشنواره فیلم فجر افزود: ما هر سال از گروه داوری انتظاراتی داریم و می توان گفت کمتر پیش آمده که صد در صد این انتظارات برآورده شود. امسال با توجه به اینکه گروهی که کار قضاوت جشنواره را بر عهده گرفته اند انتخاب شده توسط مدیران جدید دولتی هستند، میزان امیدواری ما نیز بالاتر رفته امیدواریم به شیوه منصفانه ای عمل شود و حق به حقدار برسد.

در فیلم «عاشق‌ها ایستاده می میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی بخش‌های مربوط به ایران در شهرک دفاع مقدس و نیمه دیگر فیلم در کردستان عراق و شهرهای اربیل جلوی دوربین رفته است.در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: رضا رزمنده دوران جنگ تحمیلی است که اکنون به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت است، او یک روز در حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است، در این گزارش همرزم کرد و ناجی او در دوران جنگ را می بیند که علیه صدام می جنگد. رضا برای دیدار همرزمش با او عازم کردستان عراق می شود. سروش صحت، پوریا پورسرخ ، لعیلا زنگنه و … بازیگران این فیلم هستند.

در «گنجشکک اشی مشی» اپیزود اول «بن بست» نام دارد که مسعود کرامتی آن را جلوی دوربین برده است. در این فیلم سروش صحت و نگار عابدی ایفای نقش کردند. «مرا بشنو» اپیزود دوم این فیلم است و حسن پورشیرازی، فاطمه گودرزی و نگار نیکخواه آزاد در آن بازی دارند. اپیزود سوم «نفس» نام دارد که محمدرضا سکوت آن را فیلمبرداری کرده است.

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>