سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
صدای سینمای ایران از معیارهای جهانی کم ندارد/

سه فیلم با صدای خانزادی به جشنواره فجر می‌رود

eshagh-khanzadi

اسحاق خانزادی تاکید کرد برای یک صدابردار حرفه ای تنها خوب شنیده شدن یک فیلم اهمیت دارد و نه جوایز جشنواره‌ای.

اسحاق خانزادی تاکید کرد برای یک صدابردار حرفه ای تنها خوب شنیده شدن یک فیلم اهمیت دارد و نه جوایز جشنواره‌ای.

خانزادی به سوره سینما گفت: امسال سه فیلم در جشنواره فجر دارم. «متروپل»، «پریناز» و «دربست آزادی». من پس از یک سال استراحت سر کار آقای کیمیایی حاضر شدم و به گونه ای کار کردم که یک نقطه درخشان به کارنامه ۵۰ ساله‌ام، افزوده شود. این روزها که فیلم‌ها همه صدای دالبی دارند، ما هم تلاش داریم نهایت دقت خود را خرج کنیم که زحمت هیچ کدام از عوامل فیلم هدر نرود. صدای سینمای ایران چیز زیادی از سینمای جهان کم ندارد و به خصوص دست اندرکاران آن در حد و اندازه استانداردهای جهانی عمل می کنند.

وی افزود: «پریناز» سه سال قبل تولید شده. ما سه ماه شب تا صبح کار کردیم و بسیاری از سکانس ها زیر باران گرفته شد. صدا نقش ویژه ای در این فیلم داشت و امیدوارم آنچه حق این اثر است، ادا شود. درباره «دربست، آزادی» باید بگویم تمام فیلم در خیابان جمهوری و اطراف آن فیلمبرداری شد و همین خارجی بودن کل صحنه ها کار صدابرداری و صداگذاری را دشوار تر می‌کرد، اما تلاش کردم به نامی که طی این سال ها برای من اعتبار آورده است، خدشه ای وارد نشود.

خانزادی گفت: من طی این سال ها در پروژه‌های مختلف حضور داشته و با کارگردانان شاخص سینمای ایران همکاری کرده‌ام، از زمان برگزاری جشنواره هیچ وقت دل به جایزه خاصی نبستم. همیشه تلاش کردم کار خودم را انجام بدهم، بدون اینکه دغدغه ای به نام جشنواره فیلم فجر ذهن من را مشغول کرده باشد.

مهناز افشار، محمدرضا فروتن ‌، پولاد کیمیایی‌، ساعد سهیلی، شقایق فراهانی‌ و سحر دولت‌شاهی از بازیگران اصلی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی هستند. در خلاصه داستان «پریناز» به کارگردانی بهرام بهرامیان و با بازی فاطمه معتمدآریا، مصطفی زمانی، شبنم قلی خانی و … آمده است: دختر بچه ای خانواده خود را از دست داده و قرار است از سوی خانواده مادرش نگهداری شود، اما در خانواده جدید ماجراهایی برای وی رخ می دهد. در فیلم «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی، سحر قریشی ، حسام شجاعی ، کرامت رودساز و امید علومی بازی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>