سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
مهری شیرازی با دو فیلم در راه جشنواره فجر/

سینمای ایران و جشنواره‌اش، آکادمی‌های تخصصی را کم دارند

mehri-shirazi

مهری شیرازی سینمای ایران را نیازمند آکادمی‌هایی برای آموزش و رشد بیشتر در رشته‌های تخصصی عنوان کرد.

مهری شیرازی سینمای ایران را نیازمند آکادمی‌هایی برای آموزش و رشد بیشتر در رشته‌های تخصصی عنوان کرد.

شیرازی به سوره سینما گفت: امسال با دو فیلم در جشنواره حضور دارم. «رنج و سرمستی» و «پایان خدمت». فیلم اول داستانی درباره جنگ ایران و عراق دارد و به سبب برش های زمانی و تغییر چهره بازیگران، باید گریم متناسب با این فضا طراحی می شد. این اتفاق برعکس آنچه شاید همه فکر می کنند، موجب دشواری خاصی نمی شود و اتفاقا من آن را از محاسن کار به حساب می آورم. فیلم «پایان خدمت» همانطور که از نام آن پیداست اثری مردانه است. این فیلم هم یکی از تجربه‌های خوب کارنامه کاری من است.

این گریمور با سابقه افزود: به نظرم هنوز جا دارد که به رشته های تخصصی سینما به شکل حرفه ای تر نگاه شود. این نگاه حرفه ای تر هم می تواند به کلیت سینما وارد شود و هم جشنواره فیلم فجر. برای مثال جای آکادمی های تخصصی برای آموزش و رشد بیشتر در این سینما خالی احساس می شود.

shirazi-fajr31
پوستر بزرگداشت «مهری شیرازی» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

مهری شیرازی که در جشنواره سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفت توضیح داد: وقتی جایگاه کسی در حرفه خودش تثبیت می‌شود، اتفاقی مثل بزرگداشت جشنواره فیلم فجر با وجود اهمیت نمی تواند تغییر خاصی در روند حرفه‌ای کار وی ایجاد کند. من بابت اینکه در جشنواره سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفتم، خوشحال هستم و امیدوارم همه تلاشگران این سینما مورد مهر و توجه واقع شوند.

در «رنج و سرمستی» به کارگردانی جهانگیر الماسی که فیلمی با موضوعی مربوط به دفاع مقدس است، ماه‌چهره خلیلی، احمد کاوری، شهرام پوراسد و مهدی صبایی بازی کرده اند. «پایان خدمت» نیز ماجرای سربازی است در روزهای پایانی خدمتش و مشکلاتی که در جاده پیش رو دارد. او بر خلاف دستور مافوقش عمل می‌کند. مافوقی که با او رابطه‌ای صمیمی و پدرانه دارد. این فیلم به کارگردانی حمیدزرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی ساخته شده است.