سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۲ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب
رضا کیانیان در گفت و گو با سوره سینما:

هنرمندان بیمار را پیش از بحرانی شدن موضوع دریابیم

reza-kianian

بازیگر ستایش شده سینمای ایران توجه یک نهاد مستقل و همیشگی به هنرمندان بیمار را ضروری دانست.

بازیگر ستایش شده سینمای ایران توجه یک نهاد مستقل و همیشگی به هنرمندان بیمار را ضروری دانست.

رضا کیانیان در حاشیه برگزاری نمایشنامه خوانی «دو دلقک و نصفی» که برای کمک به مجید بهرامی بازیگر مبتلا به سرطان تئاتر اتفاق افتاد، به خبرنگار سوره سینما گفت: ما برای چه اینجا جمع شده ایم؟ قصه این است که یکی از دوستان ما و از بچه های تئاتر سرطان دارد. بقیه هنرمندان دارند کمک می‌کنند که حال ایشان خوب بشود و ان شا الله همینطور هم خواهد بود، اما سوال من این است که بیمار بعدی و بیماران بعد تر چطور؟ آیا می‌توان برای تک تک بیماران سرطانی یک نمایشنامه خوانی برگزار کرد؟

وی افزود: باید برای ساماندهی رسمی به موضوع حمایت از هنرمندان بیمار، موسسه یا صندوقی تاسیس شود. فرقی نمی کند این اقدام از طرف وزارت ارشاد باشد یا خانه تئاتر یا خانه سینما. مهم این است که همه کمک‌ها آنجا جمع آوری بشود و اگر برای هر کدام از هنرمندان اتفاقی افتاد، مسئله بحرانی نشود. چرا باید این همه سر و صدا به وجود بیاید؟ وقتی هنرمندی به یک بیماری سخت گرفتار می‌شود، باید بدون اینکه من و شما چیزی از این موضوع بفهمیم، او بتواند با کمک گرفتن از این صندوق به مداوای خود بپردازد، خوب شود و به صحنه هنر برگردد.

نمایشنامه خوانی «دو دلقک و نصفی» نوشته جلال تهرانی و به کارگردانی مسعود کیمیایی ۷ دی ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با هدف کمک به درمان مجید بهرامی بازیگر مبتلا به سرطان برگزار شد. علی سرابی، نگار جواهریان و صابر ابر سه نقش خوان این نمایشنامه بودند. پس از پایان اجرا رضا کیانیان با آمدن روی سن متن نامه مجید بهرامی را مبنی بر تشکر این بازیگر از لطف مردم قرائت کرد.

بهرامی برای پیگیری مداوای خود در یک کلینیک پیوند مغز و استخوان در کشور آلمان به سر می‌برد، او اجرای نمایشنامه خوانی را به صورت زنده از طریق اینترنت مشاهده کرده بود. این نمایشنامه خوانی خیریه اولین تجربه مسعود کیمیایی کارگردان باسابقه سینما در تئاتر بود که با استقبال مواجه شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>