سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
بهنوش بختیاری:

کارهای نیک هنرمندان نمایشی نیست/ برای بازیگران فراموش شده فیلم می‌سازم

behnoosh-bakhtiari

بهنوش بختیاری تاکید کرد شرکت کردن هنرمندان در کارهای نیک اگر به فرض محال نمایشی هم باشد، نتیجه خوبی در بر دارد.

بهنوش بختیاری تاکید کرد شرکت کردن هنرمندان در کارهای نیک اگر به فرض محال نمایشی هم باشد، نتیجه خوبی در بر دارد.

بختیاری در حاشیه اجرای نمایشنامه خوانی «دو دلقک و نصفی» با هدف کمک به یک بازیگر مبتلا به سرطان، درباره  اقدامات نیک هنرمندان به خبرنگار سوره سینما گفت: من آقای کیمیایی را تحسین می‌کنم و ای کاش دیگران هم چنین قدم هایی بردارند. حالا که به لطف خداوند مردم ما را می‌شناسند و قدرت تاثیرگذاری داریم و شاید به لحاظ مالی قدری دستمان باز تر باشد، چرا به هم کمک نکنیم؟ مجید بهرامی دوست و همکار ماست. سرطان دردی نیست که به سراغ خودمان نیاید و من از خودم سوال می پرسم اگر روزی به آن گرفتار شوم، آیا از پس هزینه ها بر می‌آیم؟

این بازیگر ادامه داد: دستمزدها پایین آمده و پرداخت آن نظم درستی ندارد. به همین دلیل اصلا از طریق بازیگری نمی‌توان زندگی کرد. در سینما عده معدودی وجود دارند که دستمزدهای نجومی می گیرند و در شرایطی که افرادی مثل مجید بهرامی در عرصه هنوز وجود دارند، گرفتن اینگونه دستمزدها ظلمی به همکار به حساب می‌آید. من همیشه به هر مراسمی دیر می رسم، اما برایم مهم بود زودتر اینجا برسم و بتوانم شوق مردم را ببینم، هر چند گاهی از طرف آنها به خاطر شرکت در چنین برنامه های خیرخواهانه ای به شو دادن محکوم می‌شویم، اما حتی اگر به فرض چنین باشد، چه اتفاقی بهتر از اینکه قدم خیری در خلال این به اصطلاح شو دادن برداشته شود؟

وی افزود: مدتی پیش خانم درخشنده به بنیاد خیریه ای با محوریت کمک به دانشجویان نیازمند، با اکران ویژه فیلم جدید خود کمک کرد. من فیلمی درباره بازیگران فراموش شده سینما دارم با نام «دل شکستگان». طرح بسیار پخته ای داشت و سه ماه است فیلمبرداری آن شروع شده و به گمانم تا عید نوروز طول می‌کشد. قصد دارم آن را به نفع کودکان زندانی بفروشم. کسانی که باید به خاطر ۳۰۰ هزارتومان کودکی خود را در زندان بگذرانند. سال آینده نیز با ژیوار شیخ الاسلامی در کنسرتی همخوانی خواهم داشت و تمام درآمد آن در امور خیر به صرف می‌رسد. من به دنیای خودم قانع هستم. اینکه یک خانه کوچک داشته باشم و روزگارم بگذرد. وظیفه خودم می دانم که بخشی از درآمدم را برای همکاران دردمند اختصاص بدهم و اصلا خمس کار من است. این یک وظیفه شرعی و انسانی است. این را خطاب به همکارانی می گویم که برای چند روز دستمزدهای به شدت بالا می‌گیرند. ما وظایفی فراتر از موقعیت اجتماعی مان داریم. در هالیوود هم بازیگران جهانی همیشه در امور خیر پیشقدم هستند، حال آنکه سینمای ما سینمای یک کشور اسلامی است و وظیفه مان سنگین تر است.

شب گذشته ۷ دی ماه ۹۲، نمایشنامه «دو دلقک و نصفی» نوشته جلال تهرانی به کارگردانی مسعود کیمیایی و با بازی نگار جواهریان، صابر ابر و علی سرابی به نفع کمک به مجید بهرامی بازیگر مبتلا به سرطان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و جمعی زیادی از هنرمندان تلویزیون، تئاتر ، سینما و حتی چهره های ورزشی در آن حضور پیدا کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>